Je to celkem šokující proměna: ze silničního spurtéra, nejlepšího českého profesionála posledních let, bude biker! Kaskadér na horském kole.
"Ale ne, spíš obojživelník," usmívá se sedmatřicetiletý elegán.
Ani silničního kola se Svorada nevzdá – a ani nemůže. Už tuto neděli na něm poprvé hrdě ponese oranžovobílý dres týmu Grisoft XCR, své vlastní stáje.
"Je to pro mě obrovská motivace, nová výzva," hlásí natěšený Svorada. "Prezentuju teď sám sebe. A to mi dává nadšení i sílu."
Právě v tom tkví největší proměna muže, jenž v kariéře oslavil úctyhodných 77 prvních míst mezi profesionály, mezi nimi proslulou pařížskou etapu legendární Tour.
Teď je z něj manažer, byť stále v sedle. Domlouvá sponzory, shání zabezpečení, sestavuje kalendář.
"A dává mi to zabrat. Sice to dělám rád a baví mě to, ale trénování jsem dost ošidil," říká provinile.
S kariérou se chtěl loučit v italském seskupení Lampre, kde prožil nejslavnější léta.
"Jenže už jsem starý," vysvětluje Svorada.
Proto založil svoji stáj, mimo něj ji tvoří ještě tři závodníci. Takto skromný tým touží prorazit především na horských kolech, i když k vidění bude i na silnici.
"Jenže závodění na ní je nákladnější a šance uspět nižší. Proto se soustředíme na biky," vysvětluje šéf stáje.
Sám se přitom v terénu dosud měřil s konkurencí jen třikrát v životě.
"Nechci říct, že to bylo přímo z recese, ale taky jsem do toho nešel naplno. Ovšem nedopadlo to špatně," líčí Svorada. "Trénink stejně z 90 procent probíhá na silnici. A vypilovat techniku nebude takový problém. Zkušenosti i výkonnost mám."