O definitivní podobě silničního kalendáře se tak rozhodne pravděpodobně 20. ledna na jednání v sídle UCI ve švýcarském Aigle.
Rozpor nastal poté, co pořadatelé tří nejsledovanějších podniků sezony v závěru loňského roku oznámili, že si sami určí kritéria pro přijetí týmů do závodu, takže stáje ProTour by v nich neměly účast automaticky jistou jako při loňské premiéře seriálu.
Motivací ke startu na všech třech závodech mělo být navíc startovné 100.000 eur pro elitní stáje.
Vedle toho chtěli pořadatelé Tour de France, Gira d'Italia a španělské Vuelty založit vlastní sérii, takzvanou Grand Tour. Ta by byla dotována dvěma miliony eur a celkový vítěz by z této částky získal 600 tisíc.
Nastalá situace zkomplikovala UCI tvorbu kalendáře na letošní rok, protože organizátoři "velké trojky" zároveň stojí za jedenácti z 27 závodů, které se mají konat jako součást ProTour.
Předseda UCI Pat McQuaid jednání konkurentů ostře zkritizoval a označil ho za obscénní. Na schůzce s vedením týmů již dosáhl prvního vítězství: všechny stáje ProTour se postavily na stranu UCI.
"Pro UCI je důležité, aby peníze byly používány k dalšímu rozvoji cyklistiky. Když vidím, že někdo nabízí miliony jen za pouhou účast, tak to není rozhodně dobré," zdůraznil McQuaid.
Podle Holečka ale zatím není nic definitivně rozhodnuto, důležitým bodem bude schůzka 20. ledna v Aigle. "Jediná podstatná věc zatím je, že všech dvacet stájí ProTour se vyslovilo, že respektují politiku UCI a stojí za ní. Více to však zatím nemohu komentovat, protože je to hodně nepřehledné," řekl Holeček.
"Federace má velkou zbraň v tom, že týmům ProTour garantuje čtyřletý kontrakt, garance sponzorů a dobré sociální zabezpečení. A to nejde lehce hodit za hlavu," dodal místopředseda cyklistické unie.