Takže je kolem vás kvůli odchodu týmů velké pozdvižení?
Takové, které jsem v padoku možná nikdy nezažil. Pořadatelům vadí, že právě jejich Velká cena je ve stínu událostí, které se staly. Už od rána se neřeší nic jiného, každý čeká na prohlášení stájí, FIA. Ale vidím, že odhodlání týmů udělat změnu je velké.
Až takové, že by skutečně založily svou vlastní sérii? Není to od týmů jen tvrdá hra, aby FIA definitivně ve sporu ustoupila?
Hra to může být a je to i logický krok, který ovšem stáje dlouho promýšlely. Nová série není nic, co by automobilky nedokázaly zrealizovat. Na tom projektu určitě dlouho pracovaly, všichni mají požehnání od svých správních rad i právníků. Samozřejmě, že to nemají připravené až do úplného konce, takže je před nimi spoustu rizik.
Je šance ještě na dohodu?
Ta šance tu byla, jenže spor už se dostal do osobní roviny, je to souboj velkých eg. Na jedné straně je Montezemolo (šéf Ferrari), který má antipatie vůči Mosleymu (prezident FIA). Jenže proti Mosleymu jdou všichni, chtějí, aby odešel. Z jeho strany je to autokrativní, částečně až arogantní způsob řízení a diktování podmínek, a na to týmy přistoupit nechtějí.
Má nová série šanci na úspěch?
Má. Ale ty dvě série si budou škodit, ubírat diváky i pozornost médií. Co budou vysílat televize? Třeba BBC dává 80 milionů eur ročně za práva na F1, a teď má dávat šampionát, kde bude jezdit Campos a Force India? Budou spokojeni za sérii, kde budou týmy a jezdci beze jména? Na druhou stranu vybudovat nový seriál bude stát spoustu peněz. Každý z osmi týmů by musel nasadit tři auta, aby byla konkurence, a to všechno je velmi drahé.
Co bude teď s jezdci, jako je Alonso či Hamilton?
Mají platné smlouvy, takže nic neřeknou proti zaměstnavateli. A pokud budou mít smlouvy i příští rok, tak pojedou v sérii týmů.