"Stalo se to v úseku, kde jsou zrádné mírné horizonty," vzpomíná spolupracovník naší redakce Vladimír Petruš, který závod sledoval. "Jde o technickou část, o níž pilot Octavie WRC Chovanec řekl, že tu jezdí na šestku, rychlostí kolem sto osmdesáti kilometrů v hodině. Takže auta skupiny N tu mají na tachometru tak o dvacet kilometrů méně," vybavuje si.
"V Mírně svažitém úseku následuje za mírnou levou zatáčkou ostřejší pravá," vrací se Petruš k místu havárie, které je zhruba kilometr za obcí Velenovy na Klatovsku, v divácky nepříliš atraktivní části trati.
"V levé zatáčce se Berdychovo subaru dostalo se zablokovanými koly do příkopu a z něho vylétlo na strom v pravé zatáčce. Strom měl půl metru v průměru a auto do něho vrazilo právě místem, kde seděl spolujezdec." Ten byl podle zprávy pořadatelů na místě mrtev s proraženou lebkou a přerušenou míchou.
"Na místě, kde seděl Huml, byla zlomená i trubka ochranného rámu," dodal jeden z pořadatelů.
"Jezdci na tiskové konferenci po ukončení závodu neoznačili tohle místo tradiční rychlostní zkoušky za náročné," konstatoval spolupracovník redakce s tím, že je zatím předčasné určovat příčiny nehody.
Huml žil v Plzni, měl dvě děti a prvního července mu bylo osmatřicet let, letos jel s Berdychem druhý závod.
Podle Petruše už to byla druhá vážná havárie v soutěži. První se stala ve druhé rychlostní zkoušce a rallye byla přerušena. I tady ukončil strom cestu posádky vozu Suzuki Svift Antonín Eliáš - Milan Donoval.
"Pilot je se zlomeným kotníkem v nemocnici v Sušici a spolujezdec, jehož zranění je kvalifikováno jako vážné, leží s četnými zlomeninami na traumatologickém oddělení v Plzni."
Donovala by měli v nejbližší době operovat. "Jedná se o těžká poranění," řekl pouze jeho ošetřující lékař v plzeňské fakultní nemocnici.
Jezdci přijali předčasné ukončení soutěže, která je součástí mistrovství republiky, jako naprostou samozřejmost. Konečné pořadí je platné podle průběžného po třetí rychlostní zkoušce.
Výsledky po třetí rychlostní zkoušce, a tedy i konečné, najdete ZDE