Šonka v roce 2010 prožíval v Air Race svou premiérovou sezonu, jenže pak nastal její předčasný konec a tři roky čekání na restart. "Věřil jsem, že se to znovu rozjede, měl jsem zákulisní informace. Takže teď se těším ještě víc než v tom roce 2010 a věřím, že Air Race bude fungovat dlouhodobě a snad to nabere takových rozměrů, že bude lepší než F1," říká pilot.
Během pauzy se vrátil do armády, létal na gripenech, účastnil se i leteckých exhibicí či mistrovství světa v akobacii, kde letos získal bronz. A tak se do Air Race, které bude mít příští rok sedm zastávek a odstartuje na přelomu února a března v Abú Zabí, vrací sebevědomě: "Věřím si na špičku, i když to si asi věří každý. Air Race doznalo změn, výsledkově se určitě nahustí a každá chybička bude znamenat propad."
A jaké změny to budou?
V Air Race je také Pavel TurekS novým rozjezdem Red Bull Air Race bude pomáhat i Pavel Turek, známý spolukomentátor z F1. Ten se přestěhoval do Salcburku a v celém projektu má funkci komerčního ředitele. "Chceme jít cestou, aby Air Race nebyl vnímám jako produkt Red Bullu, ale jako samostatný sport," říká Turek. |
Piloti budou mít k dispozici standardizované motory o výkonu 300 koní. Pylony, mezi kterými se létá, budou měřit 24,5 metrů, zatímco dříve byly o 4,5 metrů nižší. Maximální povolené přetížení bude 10G.
Šonka pak bude mít k dispozici i nové letadlo, které se momentálně vyrábí v Americe a přijde na 10 milionů korun. Dalších 5 milionů "sežere" samotný chod Šonkova týmu.
"Jsem ve fázi, kdy sháním partnery. Pokud je neseženu, rozjedu sezonu bez nich. A jestli zůstanu u armády? Zatím s ní vyjednávám, ale minimálně nějakým přerušením se to bude řešit."