Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Solberg si jede pro světový titul

8 2003
Cardiff - Nor Peter Solberg dál kráčí za titulem mistra světa. Po druhé etapě vede jezdec Subaru v Britské rallye před svým největším soupeřem v boji o titul, Sebastianem Loebem na Citroënu, už o více než čtyřicet vteřin. Český závodník Roman Kresta, který se nejprve posunul na sedmou příčku, je nyní po potížích s vozem velmi těsně devátý.

Solberg nasbíral během soboty na Loeba dalších více než třicet vteřin. Jezdec vyhrál osm erzet za sebou. "Nemá cenu riskovat, ale jedu docela rychle," připustil Nor. "Oproti včerejšku jsme přidali, abychom získali náskok. Nikdy nevíte, co se může stát a kdy budete nastřádané sekundy potřebovat," dodal Solberg.

Loeb se podle agentury AP už smířil s tím, že letos titul nezíská. Vedení továrního týmu Citroën mu nařídilo, aby zbytečně neriskoval a soustředil se na Pohár konstruktérů. V něm Citroën vedl už před startem Britské rallye, ale od druhého Peugeotu jej dělilo pouhých pět bodů.

Naopak mimo hru byl už před osmou RZ Gilles Panizzi s Peugeotem, což umožnilo českému jezdci Romanu Krestovi, který řídí vůz stejné značky, posun o místo dopředu.

Pak však přišla jeho černá chvilka, neboť mu před jedenáctou vložkou zhasl na startu motor a jezdec ho nomehl znovu nastartovat. O poslední bodovanou příčku se přetahuje s Rakušanem Stohlem na stejném voze, český jezdec na něj po sobotě ztrácí 0,7 sekundy.

Gardemeistera potkaly problémy už před startem dnešní etapy, když cestou ze servisu selhala u jeho Fabie hydraulická pumpa diferenciálu. Před sebou měl čtyři rychlostní zkoušky a nemilý výhled, protože tým mohl vyměnit převodovku a přední a střední diferenciál až před odpoledními měřenými úseky.

 

"Zažili jsme pár horkých chvilek, protože problém s  tlakem neovlivňoval pouze diferenciály, ale také brzdy. Zachytil jsem o krajnici a málem jsme se převrátili," líčil sobotní trable Fin. "Skoro na všech dopoledních erzetách se nám blokovaly zadní brzdy, takže se mi ulevilo, když jsme je měli za sebou," přiznal.

Auriolovi se v sobotu technické problémy vyhnuly, ale potíže měl také, a to na nejsevernější rychlostní zkoušce celé soutěže. "Na první erzetě jsem se roztočil a skončil jsem předními koly v příkopu. Naštěstí je tu hodně diváků a ti mi pomohli dostat vůz zpátky na trať," poděkoval na dálku fanouškům, kteří pohotově zasáhli.

V neděli jsou na pořadu ještě tři zkoušky.

Pořadí po druhé etapě: 1. Solberg (Nor./Subaru) 2:486:55,4 hod., 2. Loeb (Fr./Citroën) -41,2 s., 3. Mäkinen (Fin./Subaru) -2:25,2, 4. C. McRae (Brit./Citroen) -2:31,4, 5. Rovanperä (Fin./Peugeot) -4:33,9, 6. Duval (Belg./Ford) -5:53,7, ...9. Kresta (ČR/Peugeot) -7:36,5, 12. Auriol (Fr./Škoda Fabia) -13:20,3, 15. Gardemeister(Fin./Škoda Fabia) -21:23,1, 17. Kopecký (ČR/Škoda Octavia) -24:57,8, 40. Liška (ČR/Mitsubishi) -47:18,6

O první etapě čtěte ZDE

Dider Auriol za volantem Škody Fabie WRC na trati Britské rallye.

Sebastien Loeb bojoval v Britské rallye o titul mistra světa.

Peter Solberg projíží se svým Subaru Impreza brodem v Briské rallye.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze