U normálního snowboardu je známkou potřeby navoskování zešedlá skluznice. K voskování potřebujeme: žehličku, buď originál na voskování snowboardů, nebo i obyčejnou nenapařovací, která má možnost nastavení teploty na 100–120 stupňů.
Dále tuhý vosk, plastovou škrabku na stržení přebytečného vosku a kartáč s tvrdými štětinami.
Před aplikací vosku je vhodné povolit vázání, aby pod inserty nevznikla příliš silná vrstva. Vosk rozehřejeme na žehličce a nakapeme na skluznici. Žehličkou ho rozetřeme rovnoměrně po skluznici. Snowboard by neměl být vymrzlý. Rozdíl mezi ním a na 100 stupňů rozehřátou žehličkou nebude dělat dobrotu.
Vosk potom necháme zatuhnout a přebytek stáhneme plastovou škrabkou. Použít lze i klasickou plechovou špachtli, nicméně je zde riziko poškození skluznice, proto bychom její použití doporučovali s velkou opatrností a pouze na vlastní výbavě.
Na finální úpravu použijeme tvrdý kartáč, kterým odstraníme tahem úplný zbytek nepotřebného materiálu.
Trvanlivost voskování závisí na kvalitě sněhu. Technický nebo zmrzlý sníh vosk ze skluznice obrousí mnohem rychleji než třeba prašan. Pro akutní potřeby voskování přímo na sjezdovce lze použít speciální tekuté nebo pastové vosky s jednoduchou aplikací pomocí houbičky.
Na hlubší rýhy je kofix
Další možností domácího "tuningu" je broušení hran. Tupé hrany sice odpustí spoustu chyb, ale většina snowboardistů využívajících hlavně sjezdovky jistě zná, jaké to je, když "ustřelí" hrana.
Brousky má v nabídce každý lepší snowboard shop. Je potřeba dbát na to, aby zoubky brousku směřovaly proti směru tahu, táhněte od nose k tailu. Hrana je nabroušená v okamžiku, kdy od ní přestanou odlétávat drobné šponky.
Některé snowboardy mají speciálně upravenou hranu kvůli lepšímu rozložení síly a je potřeba na ně používat speciální brousky.
Hlubší rýhy můžeme opravit za použití kofixu, který po zapálení nakapeme do rýhy a potom zbrousíme jemným smirkovým papírem do roviny.
Pokud je ovšem rýha hluboká skrze celou tloušťku skluznice, je vhodné navštívit ski/snowboard servis, kde popřípadě provedou opravu tzv. výsekem a vsazením nového kusu skluznice.
V případě, že svěříte údržbu své výbavy rovnou do rukou servisu, je nutné si uvědomit, že za poslední tři roky došlo k velkým změnám v konstrukcích snowboardů, ať už se to týká již zmíněných hran nebo průhybů snowboardů, jak podélných, tak příčných, a případný strojový servis by nemusel dopadnout úplně podle vašich představ.
Proto v případě, že vlastníte snowboard s použitou jednou z těchto technologií, doporučujeme vybrat servis, který s tím má nějaké zkušenosti, a zbytečně neexperimentovat. Většinou je nutné provést servis ručně, což bývá samozřejmě mnohem pracnější, nicméně nezkrátí se životnost prkna např. probroušením skluznice.