Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda chce na Britské rallye bodovat

Škoda Fabia WRC - Fin Toni Gardemeister řídí speciál Škoda Fabia WRC v Německé Rallye. | foto: Ralph Hardwick

4 2003
Praha - Dosud jediný bod v seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích vybojovala Škoda Fabia WRC. Francouzský tovární jezdec Didier Auriol jej přivezl ze San Rema. Navýšit bodový zisk by spolu s druhým pilotem Tonim Gardemeisterem chtěl v posledním podniku sezony, na Britské rallye.

"Je velmi těžké odhadnout naše šance, protože tato soutěž je velmi rozdílná od všech, které jsme předtím absolvovali. V Austrálii jsme například mohli použít nastavení vozu z Finska, ale v Británii začínáme od nuly. Věříme, že testy z minulého týdne v České republice nám v Británii pomohou," přál si vedoucí motorsportu u Škoda Auto Petr Kohoutek.

Mladoboleslavští se k simulaci velšských podmínek rozhodli stejně jako v předešlých letech využít tratě v okolí Vizovic. "Získali jsme řadu nových poznatků. Na začátku to sice vypadalo, že testujeme spíše na Švédsko, protože na silnicích byl i sníh, ale nakonec to bylo prospěšné," pochvaloval si Gardemeister.

Zlepšení na fabii údajně nastalo zejména v nastavení podvozku na šotolinový povrch. I díky nově získaným informacím věří finský pilot, že se Škodě podaří rozšířit počet 21 získaných bodů. "Britské tratě mám rád. Počasí je tu téměř vždy špatné, ale my zajíždíme v těžkých podmínkách velmi dobře - zejména v mlze. Tratě jsou velmi zrádné a velmi často tady jezdci soutěž nedokončí, což by pro nás mohla být výhoda," soudí Gardemeister.

Jeho kolega Auriol tak pozitivně naladěn není. "Musím upřímně říci, že to není moje oblíbená rallye," přiznal Auriol, jenž v okolí Cardiffu startoval již desetkrát a v roce 1991 tam dokonce vyhrál. "Počasí tady vždy hodně komplikuje všem život, ale přesto jsem byl v Británii vždy dost rychlý. Naposledy jsem tu jel v roce 2001 a většina mých časů se hodně blížila časům vítěze. Je to velmi rychlá soutěž, kde musíte hodně riskovat," dodal francouzský pilot.

Auriol se na rozdíl od Gardemeistera ještě stále nerozhodl, zda bude hájit barvy Škody i v nadcházející sezoně. "Stále o tom s týmem hovoříme, protože bych rád pokračoval i v příštím roce. Nic není ještě rozhodnuto, takže musíme ještě chvíli počkat, než budu schopen říci něco konkrétnějšího," vysvětlil bývalý mistr světa.

Poslední podnik letošní sezony odstartuje ve čtvrtek 6. listopadu večer diváckou supererzetou v Cardiffu. Na jezdce čeká 376 kilometrů rychlostních zkoušek a cíl soutěže spatří první posádka v neděli odpoledne.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze