Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sezona neměla chybu, řekl závodník Matějovský po evropském triumfu

Michal Matějovský na okruhu v Brně | foto: Karel Hrnčíř

22 2015
Hradecký automobilový závodník Michal Matějovský splnil cíl, který si dal před letošní sezonou, a v Evropském poháru cestovních vozů (ETCC) ovládl kategorii Super 2000 TC2.

Tak už to někdy bývá, že největší komplikace při cestě za vysněným cílem přijdou ve chvíli, kdy ho už máte na dosah ruky.

To poznal Michal Matějovský při posledním závodě letošního ročníku Evropského poháru cestovních vozů v italské Perguse.

Zatímco v předcházejících dvou podnicích všechno klapalo a odpovídaly tomu i výsledky, na Sicílii, při posledním podniku šampionátu, na kterém měl Matějovský potvrdit své jasné vedení v průběžném pořadí své třídy a proměnit ho v evropský primát, se objevil nečekaný problém.

„Vyjížděl jsem z boxu, jeden soupeř také a oba asi rychleji, než jsme čekali. A už to bylo, trefil mě,“ popsal začátek komplikací hradecký závodník. Přestože výše popsaný okamžik přidělal mechanikům stáje Křenek Motorsport, za kterou jezdí, starosti, vše se v dobré obrátilo. Matějovský díky jejich práci mohl do závodů nastoupit a v nich získal potřebné body k tomu, aby své průběžné vedení uhájil. Ve své třídě tak je nejlepší v Evropě.

Jak vážné to s vaším autem po karambolu bylo?
Byla to pěkná rána na zadní kolo, odnesla to zadní náprava, ta se musela dokonce zavařit. A také tlumič, a my jsme bohužel už neměli náhradní, tak jsme si museli vypůjčit a ten byl trochu jiný. Proto se auto chovalo trochu jinak, ale stačili jsme to docela dobře nastavit, takže to nakonec takový problém nebyl.

Matějovského triumf

*Hradecký automobilový závodník na okruhu v italské Perguse své snažení o vítězství ve své kategorii v Evropském poháru cestovních vozů dotáhl do konce, když v obou jízdách dojel za největším konkurentem Švýcarem Riklim.

* Dvě druhá místa v dvojnásobně bodovaném šestém, finálovém podniku seriálu mu stačila na celkové prvenství, z předcházejících pěti závodů totiž měl dostatečný náskok. Nakonec zvítězil s náskokem 17 bodů - získal jich 147, zatímco Rikli 130.

* Matějovský v této sezoně v Evropském poháru v šesti velkých cenách absolvoval dvanáct závodů, se svým vozem BMW 320 si vždy dojel do cíle a v osmi jízdách byl ve své kategorii Super 2000 TC2 nejrychlejší.

Prý ale nebyl na Sicílii jediný, i když ty další se netýkaly přímo vašeho vozu.
Dopolední program přerušily a pak i zrušily vichřice a průtrž mračen, bylo to dost divoké. Člověk na závodních okruzích zažil dost, ale tady se muselo hodně uklízet, odklízely se i stromy, aby se odpoledne dalo vůbec jezdit. Pak jsem vyrazil a po první jízdě došlo k tomu karambolu. Bylo z toho v sobotu jen šest objetých kol, takže nic moc.

Před dvěma závodními jízdami jste měl v celkovém pořadí před druhým Švýcarem Riklim velmi slušný náskok, ale závěrečný podnik byl bodován dvojnásobně, takže jste nic jistého neměl. Jakou jste měl taktiku?
Samozřejmě hlavně dojet. I kvůli tomu, co se stalo den předtím. nechtěl jsem nijak bláznit ani Rikliho nahánět, stačilo mi hlídat si ho a mít ho na očích.

V první jízdě se vám to podařilo a prý jste už mohl slavit titul. Bral jste to tak?
Spočítali mi, že před poslední jízdou sezony mám náskok jednadvacet bodů, a za vítězství bylo dvacet, takže už to asi bylo. Ale my jsme si řekli, že chceme dojet dobře až do konce a že případné oslavy necháme až po úplném závěru. Soustředil jsem se jako na každou jinou rozjížďku, opět jsem dojel druhý za Riklim a to byla opravdová jistota.

Asi jste měl příjemný pocit zadostiučinění, protože jste do sezony šli s tím, že svoji kategorii vyhrát chcete, a to bývá hodně ošidné.
Určitě, ale na začátku je vždycky otázka, kolik aut pojede a jaká a také technika dokáže být nevyzpytatelná. Proto i splnění takového cíle je těžké a náročné, plán je jedna věc, jeho naplnění druhá. My jsme ale byli pozitivní a podařilo se. Byla to výborná sezona, která vlastně neměla chybu. Z mé strany byla beznehodová, žádný karambol na trati, a také technika pracovala bezvadně. Dokončil jsem všech dvanáct závodů, to je paráda.

Jezdil jste s vozem BMW, což prý příští rok už nepůjde.
Bohužel, autu BMW 320 si, se kterým jsem letos závodil a které mě ani jednou nezklamalo, končí homologace a po třech letech se s ním loučím. Je mi to líto.

Jaké jsou vaše další plány?
Na to je ještě příliš brzy. Letošní sezona teprve skončila a v tuto chvíli to řešíme.

Dá se říct, kam budou směřovat vaše další motoristické kroky?
Zatím ještě ne, ale jsem okruhový jezdec a u toho bych rád zůstal.

Svým prvenstvím jste navázal na svého otce, který Evropský pohár vyhrál před čtrnácti lety, ale s tahačem. Jak vaše následovnictví přijal?
Bylo na něm vidět, jak z toho byl nadšený. Navíc na něm měl velký podíl, i jeho mé prvenství stálo hodně úsilí.

Plán je jedna věc, jeho naplnění druhá, my jsme ale byli pozitivní a podařilo se.
Žádná nehoda, auto fungovalo, dokončil jsem všech dvanáct závodů, to je paráda.







Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze