Organizátoři mají pouze kusé informace o pohybu obou kamionů na jihovýchodě země, nicméně jim vyslali naproti vlastní vůz. Bez benzinu mají účastníci potíž s vyladěním strojů, proto na to dostali prostor v neděli na úkor ceremoniálu.
Posun se týká i technických přejímek, protože účastníci odmítají předávat motorky bez možnosti testování paliva. Standardní benzin u čerpadel není pro závodní stroje vhodný. Přijato bylo zatím jen 46 z 386 motocyklů.
Česká výprava se alespoň dočkala kontejneru s vybavením a jako poslední mohla začít připravovat motocykly na soutěž. Ještě předtím se ale museli vzpamatovat z šoku, který v nich vyvolal pohled na obsah bedny, kterou složil v pátek před půlnocí jeřáb v depu. "Změť poškozených beden s motocykly, potrhané obaly, do
toho promíchány pneumatiky, nářadí, poházená i poničená zavazadla jezdců i doprovodu s potřebnými díly i oblečením," popsala obrázek Věra Benešová z vedení výpravy.
"Mám za sebou celou řadu Šestidenních a na Brazílii jsem se opravdu těšil. Věnovali jsme přípravě každý z nás stovky hodin, o penězích už ani nemluvím, a teď když to vidím, tak nechápu a je mi do breku," krčil rameny manažer dvou klubových týmů z Jiřetína Ladislav Michálek.
Soutěžáckou činnost vykázal v Brazílii zatím alespoň Petr Dokoupil, který byl jedním z předjezdců při oficiálním seznámení s tratí úvodního dne soutěže. Trasu, již připravili Italové, označil za těžkou. "Není to rozhodně časově našponované, ale na kluky čeká řada pastí a záludností daných místními podmínkami," líčil český 'najížděč'.
Trať prý zavede jezdce do chudších oblastí, budou míjet pozemky lemované ostnatým drátem, bez varování mohou uprostřed cesty za horizontem narazit na kus starého stroje nebo polorozpadlou skruž. O nevyzpytatelném pohybu dětí, psů nebo dobytka nemluvě. "Vteřina nepozornosti a máte po soutěži, to je opravdu nebezpečné," shrnul poznatky Dokoupil.
Rychlostní zkoušky povedou téměř výhradně pískem, s kterým se budou muset pracně vypořádávat především nízkoobjemové motocykly, což poznali už předjezdci.