Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kolo pro život vyhlíží start. I s Kulhavým, který brzy odloží sádru

Jaroslav Kulhavý je tváří seriálu Kolo pro život. Takhle loni v Dobřichovicích startoval dětské závody, letos by se měl znovu postavit i na start. | foto: Miloš Lubas/Kolo pro život

12 2016
Už za jedenáct dní se louka u Berounky v Dobřichovicích zaplní stovkami cyklistů v helmách a barevných dresech. Kolo pro život, největší seriál závodů na horských kolech, nedaleko Prahy odstartuje do svého sedmnáctého ročníku. S šestnácti závody, několika novinkami a opět s fotbalovým brankářem Petrem Čechem coby patronem.

Ten z Londýna, odkud ho nepustily povinnosti v Arsenalu, vzkázal: „Je pro mě radost být součástí projektu, díky kterému rodiny tráví volný čas sportem v nádherných koutech naší republiky. Od chvíle, kdy jsem se do seriálu zapojil, víc než kdy jindy platí: Co Čech, to cyklista!“

Právě pod tímto heslem startuje 23. dubna nová sezona. Začíná tradičně v Dobřichovicích závodem Trans Brdy, naposledy účastníci seriálu šlápnou do pedálů na začátku října v Novém Městě na Moravě. Mezitím je čeká čtrnáct závodů v různých koutech republiky, s rozdílnou obtížností a možností volby ze čtyř různě dlouhých tras.

Kolo pro život 2016

Kde a kdy se letos bude závodit

23. 4. - Trans Brdy (Dobřichovice u Prahy)
30. 4. - Hustopeče Agrotec Tour (Hustopeče)
14. 5. - Mladá Boleslav Tour (Mladá Boleslav)
21. 5. - Jestřebí hory (Havlovice nad Úpou)
4. 6. - Orlík Tour (Orlík - Vystrkov)
11. 6. - Ještěd Tour (Liberec - Vesec)
25. 6. - Bikemaraton Drásal (Holešov)
9. 7. - Vrchlabí - Špindl Tour (Vrchlabí)
23. 7. - Praha - Karlštejn Tour (Praha - Velká Chuchle)
30. 7. - Šumavský MTB Maraton (Zadov)
13. 8. - Karlovarský AM Bikemaraton (Karlovy Vary)
20. 8. - Manitou Železné hory (Chrudim)
3. 9. - Plzeňská MTB 50 (Plzeň)
10. 9. - Znojmo Burčák Tour (Znojmo)
24. 9. - Oderská mlýnice (Klokočůvek u Oder)
1. 10. - Vysočina Arena Tour (Nové Město na Moravě)

Jedinou výjimkou je holešovský Drásal - obávaný závod pojmenovaný po místním obrovi je proslulý náročným profilem a nejzdatnější bikeři si mohou zvolit speciální „obří“ trasu dlouhou 178 kilometrů.

To vše zůstává při starém, ale několik zajímavých novinek organizátoři připravili. Největší inovace? Servisní místa na trati. Koho během závodu zradí technika, může využít pomoci proškolených mechaniků, kteří budou připravení vždy na občerstvovací stanici a na nejrizikovějším místě trasy.

Lákadlem pro nejmenší závodníky nově bude možnost kvalifikovat se ze závodů Junior Trophy na Mistrovství dětí a mládeže, které se bude konat v rámci letošního světového šampionátu v Novém městě na Moravě. Novinkou jsou také závody elektrokol, které budou součástí zahajovacího a posledního závodu seriálu.

I to dokládá, jak velký kus cesty seriál ušel od svých začátků, které pamatuje i nejlepší český biker a obhájce olympijského zlata Jaroslav Kulhavý. Ten se Kola pro život účastnil odmala a také letos nevynechá, dorazit by měl už na úvodní závod do Dobřichovic. Jen pár dní poté, co mu lékaři sundají sádru z levé ruky, kterou si zlomil na začátku března.

„Zatím nevím, jestli pojedu jen kratší fitness jízdu, nebo třeba i část hlavního závodu. Uvidím, co mi zdraví dovolí,“ prozradil. „Každopádně doufám, že si to užiju stejně jako loni. Vždycky beru Kolo pro život jako takový příjemný odpočinek od stresu, který zažívám na většině ostatních závodů.

Právě na Kulhavého a na „necyklistické“ hosty - skifaře Ondřeje Synka a fotbalistu Bořka Dočkala - připadlo krájení dortu na oslavu sedmnáctých narozenin seriálu. Oba potvrdili, že jim kolo není cizí.

„Za rok najedu asi dva a půl tisíce kilometrů,“ líčil Synek, stříbrný z posledních dvou olympijských her.

„Když jsem byl mladší, kolo se ve fotbalové přípravě využívalo víc, ale i teď ho používáme, když se třeba vracíme po zranění,“ přidal se Dočkal. „Když mi to fotbalový program dovolí, rád dorazím i na Kolo pro život. Lákal by mě hlavně závod elektrokol, to by bylo po sezoně ideální,“ usmíval se.

Do nového ročníku vstupuje seriál s cílem přitáhnout ke kolu ještě víc malých i velkých bikerů. A že je co překonávat - loni se aspoň jednoho ze závodů zúčastnilo 25 000 závodníků a závodnic.

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze