"Jordánsko pro nás byla zcela neznámá soutěž. Jede se po rychlostních zkouškách, které vedou otevřenou krajinou. V takové není moc záchytných bodů. Nevyzpytatelná je i řada horizontů, za které není vidět," uvedl z dojmů v Jordánský pilot.
Od začátku se posádka Semerád - Ceplecha pohybovala v popředí výsledkové listiny produkčních aut. První etapu dokončila na druhém místě, o deset vteřin za Švédem Flodinem.
"Tratě v první etapě hodně klouzaly. Přesto jsme dokázali zajet několik dobrých časů. Nevyhnula se nám jedna krizová situace, když jsme trefili obrovský kámen a poškodili chladič a lyžinu. Naštěstí mechanici v servisu dali vše do pořádku a mohli jsme pokračovat," řekl Semerád.
Štěstí se však od Semeráda ve druhé etapě odklonilo a kvůli poruše diferenciálu musel odstoupit. Mechanici nakonec vůz Mitsubishi Lancer Evo 9 opravili a díky pravidlu Superallye se posádka mohla postavit se značnou časovou ztrátou na start třetí etapy. Snahu o dojetí do cíle rallye však zhatilo vylomené kolo.
"Zatím nemohu být spokojený," uvedl mladý jezdec. "Naším cílem je být v mistrovství do pátého místa. To se nám začíná vzdalovat," ví dobře. Navíc jeho tým z finančních důvodů musí vynechat následující Rallye Nový Zéland. Po odstoupení v Jordánsku může Semerád bodovat už jen ve třech závodech.
Těšit ho může fakt, že je schopný závodit s nejrychlejšími ve své kategorii. A to i přesto, že je nejmladší v šampionátu. V Jordánsku vyhrál čtyři rychlostní zkoušky.
"Naše rychlost na šotolině mě překvapila. Nečekal jsem, že budeme schopni držet krok s Flodinem na jeho oblíbeném povrchu, na kterém vyrostl. O to víc je odstoupení zklamáním."
Do Jordánska se Středoevropan nepodívá každý den. Soutěž se konala u břehu Mrtvého moře a byla pro celý tým velkým zážitkem.
"Pro Evropana je to něco neobvyklého. Velbloudi kolem cest, zajímavá je už jen samotná krajina. A Mrtvé moře. Člověk o tom jen slyšel z vyprávění, ale vlastní zkušenost je neuvěřitelná. Jen si tak lehnete, dáte ruce za hlavu a voda vás v klidu unese," vypravěl nadšeně Semerád. O to byla nová zkušenost, která ho naopak potěšila.
Po návratu si moc neodpočine. V květnu bude maturovat. "Na volant musím na chvilku zapomenout. Doufám, že maturita dopadne dobře," přeje si.
Dalším startem v rámci mistrovství světa produkčních bude až Finská rallye, která se jede na přelomu července a srpna.
Mezitím by se tým měl ukázat i nějakém závodě českého sprintového mistrovství. "Je to v jednání. Záležet bude také na výsledku maturity," upřesnil Martin Semerád.