Zvěsti o možném vstupu VW do F1 začaly naplňovat stránky motoristických časopisů a serverů od loňského září a zintenzivněly poté, co vlajková loď koncernu Audi minulý měsíc opět triumfovala ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Formule jedna je totiž považována za logický krok po vítězství ve vytrvalostním závodě a stejnou cestou se už dříve ubíraly jiné německé automobilky, Mercedes a BMW.
"V tomto sportu není žádný "šťastný poražený", protože když prohráváte, poškodí se tím vážně vaše image. Myslím si, že jedna nebo dvě automobilky do pěti let ze závodů odstoupí," dodal Bernd Pischetsrieder.
Předcházející šéf VW Ferdinand Piech se držel zásady, že takové velké peníze je lepší utratit ve vývoji a výzkumu, na jehož základě by mohly vznikat nové vozy. Výsledkem této strategie je nový Volkswagen Phaeton, jehož příprava stála více než miliardu dolarů.