Od Mallyi nejde o pouhý „výkřik do tmy“. Právě probíhají jednání o změnách pravidel, které by měly zaručit menším týmům, aby dostávaly z balíku peněz z komerčních práv větší podíl. Odměny jsou totiž rozdělovány podle výsledků Poháru konstruktérů a slabší stáje tak téměř nemají možnost, jak by dohnaly technický náskok svých konkurentů a dokázaly jim na trati konkurovat.
V sobotu v Abú Zabí jednal Mallya spolu s Gerardem Lopezem z Lotusu a Monishou Kaltenborn ze Sauberu se samotným Berniem Ecclestonem. Probírali možnosti, jak zajistit menším týmům, aby byly konkurenceschopné a nekrachovaly, jak se to letos stalo Marussii a Caterhamu. Shodli se na tom, že vše je na dobré cestě a finanční toky ve formuli by mohly být přesměrovány.
O pár hodiny později byli však jezdci týmu Red Bull vyloučeni z kvalifikace, protože jejich vozy neprošly technickou kontrolou. Podle všeho nešlo o úmysl, ale chybu inženýrů stáje, přesto se dočkaly prudké kritiky od Mallyi.
„Velký tým F1, který tvrdí, že malé stáje by neměly chodit s banány do přestřelky skutečných zbraní, bere největší peníze a podvádí s předpisy,“ napsal Mallya na Twitter.
„Arogance a komplex nadřazenosti těch, kteří berou peníze za to, aby byli v F1, by neměla zlikvidovat ty, kteří platí, aby v F1 byli,“ pokračoval jeden z nejúspěšnějších indických podnikatelů.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Mallya také zveřejnil obavy, aby se šéfové seriálu a majitelé práv nestali otroky velkých hráčů jako je Red Bull a smluvních kontraktů s nimi.
Má pravdu?