"O výsledcích je pak rozhodováno zhora a týmy nemají šanci s tím cokoli udělat. To není dobrou vizitkou formule 1," pokračoval rozezlený manažer.
Systém speciálních tlumičů, které vyrovnávají vibrace pneumatik, byl zakázán po Velké ceně Francie. Jako důvod FIA uvedla, že se jedná o pohyblivé zařízení s vlivem na aerodynamiku stroje, což není povolené.
Na Hockenheimu s nimi Renault nezávodil, ale dokázal přesvědčit technické komisaře, že systém je legální. FIA se však odvolala.
Tým si tedy nemohl být jistý, že by po projednání odvolání nebyl za jejich použití dodatečně potrestán, tak je raději z vozu sundal. Navíc čelil hrozbě, že soupeři podají proti jejich použití oficiální protest.
"Existují lidé, kteří chtějí, aby mistrovství světa neskončilo spravedlivým výsledkem. FIA se rozhodla, že pomůže některým týmům, aby nás dokázali porazit," nebral si Flavio Briatore servítky.
Briatore věří, že se zákazem tlumičů přišla FIA pouze proto, aby zdramatizovala zdánlivě rozhodnutý šampionát. Renault systém používal od začátku sezony a nikomu nevadil. Pak ale vydala FIA v červenci zmiňované prohlášení.
"Závodili jsme s nimi sedm měsíců," potvrdil Ital. "Procházeli jsme bez problémů technickými kontrolami před závody i po nich, takže vůbec nerozumíme tomu, co se děje."
Flavio Briatore (vlevo), šéf týmu Renault, s vítězem Velké ceny Bahrainu Fernandem Alonsem zdraví fanoušky. |