Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Schwarzovy zkušenosti dávají naději

7 2000
L i m m a s o l - Oba vozy Škoda Motorsportu budou v pátek v Limassolu na startu desátého podniku mistrovství světa v automobilových soutěžích, Kyperské rallye. Jeden z nejobtížnější závodů na evropském kontinentu se do světového kalendáře zařadil až v průběhu sezóny místo Čínské rallye. Na jezdce čekají obdobné podmínky jako v řecké Acropolis rallye - vysoké teploty vzduchu společně s pomalými a kamenitými tratěmi.

Poprvé v roli vedoucího jezdce se na Kypru představí Fin Marcus Grönholm, který po vítězství na domácí Rallye tisíce jezer získal šestibodový náskok před Britem Richardem Burnsem. "Ve zbývajících závodech bude těžké oba, Richarda i Colina McRae, porazit, protože oba mají více zkušeností než já," uvedl k možnosti získat premiérový světový titul pilot peugeotu.

Jubilejní 150. světovou soutěž absolvuje čtyřnásobný světový šampión Juha Kankkunen z Finska. "Jsem potěšen, že jsem docílil tohoto milníku, ale jsem stále zaslepen vítězstvím jako ostatní," odmítl jedenačtyřicetiletý Kankkunen odchod do jezdeckého důchodu.

Mladoboleslavský tým se představí na Kypru s nově homologovaným vozem Škoda Octavia WRC, verzí pro rok 2001, a cílem získat body do průběžného pořadí značek. Optimismus jim dodává čtyři roky staré zdejší vítězství Armina Schwarze ještě v evropském mistrovství. Schwartz je také jediným z továrních jezdců, kteří kdy na Kyperské rallye startovali.

"Na tu rallye si pamatuji. Diváci podél trati jsou neuvěřitelně nadšení, ale erzety jsou úzké, klikaté a velice nerovné. Počítám s tím, že letošní Kypr bude horší než Řecko," usoudil německý pilot, který se obává i vysoké prašnosti na trati. "Budeme startovat v  říminutových intervalech, ale kvůli hustému prachu bude viditelnost špatná," předpověděl sedmatřicetiletý Schwarz.

K dobrému výsledku by oběma jezdcům měl dopomoci zlepšený výkon octavie, úprava převodovky a celkové rozložení hmotnosti a lepší aerodynamické vlastnosti. Vše bylo otestováno v Řecku, kde se neprojevily žádné velké problémy. "Musíme si počkat, jak si nová oktávka povede ve vlastní soutěži. V této chvíli je nesmírně obtížné odhadnout, o kolik lepší tento vůz bude, to zjistíme až v porovnání se světovou špičkou na Kypru během rychlostních zkoušek," poznamenal šéf týmu Pavel Janeba.

Na Kypru se teploty ve stínu pohybují kolem 35 stupňů Celsia. Stejné teploty vzduchu se zřejmě udrží i během víkendu. Horký vzduch, bezvětří a rozpálené kamenité tratě  rychlostních zkoušek byly hlavními tématy diskusí. "Soutěž bude náročná nejen pro vozy, ale i pro samotné posádky. Já osobně jsem se na ni připravoval v tělocvičně i venku. Hodně jsem cvičil a jezdil na kole," uvedl Schwartz a připomněl, že teploty ve vozech vzrostou nad 50 stupňů Celsia. Jezdci v průběhu každé etapy vypiji až devět litrů tekutin s minerály a vitamíny.

Schwarz také upozornil na možné problémy s přehříváním motoru, protože tamní rallye je nejpomalejší soutěží celého seriálu mistrovství světa. "Pokud jde o terén, domnívám se, že na celou soutěž bychom vystačili se čtyřstupňovou převodovkou," pokračoval Němec. Na mnohých sekcích zřejmě budou stačit dokonce jen jednička a dvojka. Například pátá erzeta obsahuje velké množství zatáček, průměrná rychlost nejrychlejších vozů nepřekročí 50 kilometrů v hodině.

Na startující čeká během třídenní rallye 23 rychlostních zkoušek o celkové délce 349 km. Největší nápor čeká na jezdce hned v pátek, kdy absolvují devět měřených úseků.

Průběžné pořadí MS:
1. Grönholm (Fin./Peugeot) 44, 2. Burns (Brit./Subaru) 38, 3. McRae (Brit./Ford) 36, 4. Sainz (Šp./Ford) 27, 5. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) 26, 6. Kankkunen (Fin./Subaru) 18, ...15. Schwarz (Rak./Škoda) 2.
Pohár konstruktérů:
1. Ford 63, 2. Subaru 60, 3. Peugeot 54, 4. Mitsubishi 33, 5. Škoda 8, 6. Seat 7, 7. Hyundai 5.

Francouz Climent se spolujezdcem Romanim trénují před Kyperskou rallye

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze