Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Schwarz s octavií vyhrál erzetu

Octavia, Schwarz - Octavia Armina Schwarze na trati Katalánské rallye | foto: Škoda-Auto

31 2000
L l o r e t d e M a r - Poprvé v historii mistrovství světa automobilových soutěží dokázal vůz Škoda vyhrát rychlostní zkoušku. Podařilo se to v Katalánské rallye německému jezdci Arminu Schwarzovi s octavií. Pilot Škoda Motorsport týmu předstihl na zhruba dvaadvacetikilometrovém úseku o 2,3 vteřiny úřadujícího mistra světa Tommiho Mäkinena s mitsubishi.

Třetí místo v měřené zkoušce obsadil se ztrátou 14,5 vteřiny vedoucí závodník šampionátu Richard Burns na voze Subaru. Ten po úvodoní etapě vede, Schwarz je s nevelkou ztrátou devátý. Druhá octavia se Španělem Luisem Climentem je šestnáctá.

Účastníky závodu přivítala dopoledne bouřka a déšť, takže velkou roli hrála volba pneumatik, která Schwarzovi vycházela. "Vybrali jsme dobře. Když silnice postupně usychaly, byli jsme stále rychlejší," pochvaloval si německý jezdec. "Auto se drželo
skvěle a mohl jsem jet agresivně," dodal.

Také Burns chytře zvolil gumy a vyhrál úvodní dvě rychlostní zkoušky. Zatímco většina závodníků obula kola na suchý povrch, Burnsovo subaru jelo na neutrálních. "Nemělo cenu riskovat. Kdyby znovu začalo pršet, bylo by obtížné jet na blátě na suchých
gumách," řekl Brit.

Spokojen s druhým místem byl McRae, který v předchozích dvanácti rallye dokončil pouze jednu. "Trať byla hrozně zablácená, spíš to vypadalo jako šotolina než asfalt. Doufám, že zítra budou silnice víc suché," přál si.

Technika trápila Mäkinena, jenž po problémech s diferenciálem ztratil, ale nakonec se dokázal probojovat alespoň na čtvrté místo. Jeho krajan Juha Kankkunen se subaru měl potíže s alternátorem a za pozdní opuštění servisní zóny dostal penalizaci. Jeho další zdržení způsobilo porouchané řízení.

Výsledky - 1. etapy:
1. Burns (Brit./Subaru) 1:02:48,1 h., 2. McRae (Brit./Ford) -8,0, 3. Sainz (Šp./Ford) -24,2, 4. Mäkinen (Fin./Mitsubishi) -24,7, 5. Delecour (Fr./Peugeot) -53,6, 6. Grönholm (Fin./Peugeot) -54,6, 7. Panizzi (Fr./Peugeot) -59,9, 8. Martin (Est./Toyota) -1:24,5, 9. Schwarz (Něm./Škoda Octavia) -1:25,9, 10. Navarra (It./Toyota) -1:29,8... 16. Climent (Šp./Škoda Octavia) -2:48,3.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze