Schumacher v posledním kole předjel do té doby šestého Fernanda Alonsa v momentě, kdy v průběhu posledního kola těsně před cílem opustil trať zpomalovací vůz. Německý pilot měl za to, že trať je v tu chvíli volná, ostatní piloti se naopak řídili tím, že se předjíždět nesmí.
Mezinárodní automobilové federace FIA připustila, že je výklad pravidel v případě vyhlášení zpomalovací fáze v posledním kole nejednoznačný, a chce zjednat nápravu. Své si pak od fanoušků zakusil třeba bývalý jezdec Damon Hill, který coby pomocný sportovní komisař závodu incident pomáhal posuzovat - více zde.
"Musíme vyjasnit princip, jaký musí auta dodržovat v posledním kole závodu, kdy je na trati safety car. Zároveň je třeba zajistit průkaznější signalizaci týmům a jezdcům," stojí v prohlášení FIA.
Dodatek k pravidlům se bude projednávat 23. června na zasedání v Ženevě.
Stáj Mercedes uvažovala nejprve o tom, že se proti dvacetisekundové penalizaci pro Schumachera odvolá, nakonec to však v zájmu sportu neučinila.
Německý pilot tak zůstal ve slavném závodu bez bodů na 12. příčce. Zástupci Mercedesu argumentovali tím, že traťoví komisaři mávali zelenými vlajkami na znamení volné trati.