Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Schumacherovi mokro sedělo

25 2000
N ü r b u r g r i n g - Velká cena Evropy formule 1 se jela už od třetího okruhu za deště, přesto se obešla bez překvapení: na prvních místech skončili pouze jezdci dvou dominujících stájí, Ferrari a McLarenu. Díky umění jízdy za mokra a bezchybným zastávkám v boxech si prvenství vychutnal německý pilot Michael Schumacher. Pouze on a druhý Fin Mika Häkkinen odjeli plný počet 67 kol. Schumacher zvýšil před obhájcem titulu náskok už na 18 bodů. "Jsem šťastný, byl to jeden z mých nejlepších dnů," pochválil se Schumacher.
"Celý víkend mě trápila otázka, zda bude vůz schopný konkurence i za deště. Auto bylo perfektní, stejně se nám povedla i týmová strategie,"  dodal německý pilot

Už pojedenácté za sebou platilo, že vítěz kvalifikace nevyhrál. Coulthard přišel o první místo hned na startu. Dostali se před něj jak Schumacher, tak Häkkinen, který se výborným manévrem protáhl mezi oběma vozy a usadil se v čele. "Nepamatuji, kdy jsem naposledy tak dobře odstartoval," vrátil se po dojezdu Häkkinen k úvodu závodu.

Ještě než zajeli piloti do boxů pro "mokré" pneumatiky, stačil Schumacher předjet Häkkinena a Barrichello, druhý jezdec Ferrari, třetího Coultharda. Mechanici McLarenu měli navíc potíže s upevněním pravého zadního kola u Häkkinenova vozu a Fin ztratil čtyři vteřiny. "Nebylo snadné jet na suchých gumách, navíc jsme netušili, jestli bude pršet dlouho, nebo krátce," pravil Schumacher. Po přezutí potvrzoval před 142 000 domácích fanoušků pověst nejlepšího pilota na mokré trati a neustále zvyšoval náskok.

Těsně za polovinou závodu se vydal podruhé do boxů a na trať se vrátil za Häkkinenem, který dalších deset kol kroužil v čele s lehčím vozem ve snaze vyjet si dostatečný náskok před druhou návštěvou boxů. Navzdory bleskové zastávce se při návratu na trať zařadil zhruba 14 vteřin za Schumachera. Němcovu cestu za čtvrtým vítězstvím ohrožovali už pouze jezdci, které předjížděl o kolo. "Jen jsem doufal, že vydrží pneumatiky, a soustředil se na bezchybnou jízdu," dodal Schumacher. V 58. kole předjel i týmového druha Barrichella, který se zastavil v boxech třikrát.

Vzápětí mohl vítěznou Schumacherovu jízdu brzdit Coulthard, ale rychlejšího soupeře pustil bez boje. Přesto Schumachera předjíždění zpomalilo a Häkkinen se mu tři kola před cílem přiblížil na čtyři vteřiny. Fin se však skupinou opozdilců prodíral s potížemi a v závěru útok vzdal. "Z předjíždění o kolo jsem měl strach. Soupeři mě sice zdrželi, ale asi bych dnes už nevyhrál. Mohl jsem se ale Michaelovi víc přiblížit," uznal Häkkinen.

Výsledky (305, 235 km): 1. M. Schumacher (Něm., Ferrari) 1:42:00,307 (průměr 179,540 km/h), 2. Häkkinen (Fin.) -13,821, 3. Coulthard (Brit., oba McLaren-Mercedes), 4. Barrichello (Braz., Ferrari), 5. Fisichella (It., Benetton-Playlife), 6. De la Rosa (Šp., Arrows-Supertec) všichni -1 kolo.

Celkové pořadí: 1. M. Schumacher 46, 2. Häkkinen 28, 3. Coulthard 24, 4. Barrichello 16, 5. R. Schumacher (Něm., Williams) 12, 6. Fisichella 10, 7. - 8. Villeneuve (Kan., BAR) a Frentzen (Něm., Jordan) 5.

Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 62, 2. McLaren 52, 3. Williams 15.
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze