Třiačtyřicetiletý Němec se nechal slyšet, že tentokrát jeho odchod ze scény nebude tak emotivní.
Důvod je jasný. V roce 2006 bojoval s Fernandem Alonsem o osmý titul mistra světa, byť nakonec neúspěšně, zatímco po svém comebacku před třemi lety už do absolutní špičky nepatří.
Okrus InterlagosDélka okruhu: 4,309 km. |
V této sezoně je dokonce až v druhé polovině celkového pořadí. Právě skutečnost, že s vozem Mercedes nedokázal držet krok s nejlepšími, stála za jeho rozhodnutím definitivně ukončit kariéru.
"Tentokrát to nebude tak intenzivní, budu mít víc času věnovat se svému odchodu a lidem kolem mě," prohlásil Schumacher. "Prožil jsem ve formuli fantastické roky, a byť jsem chtěl být lepší, tak návratu rozhodně nelituji. Každopádně v posledním závodu chci ukázat, že jezdit stále umím," uvedl.
Interlagos v Sao Paulu považuje Schumacher za to pravé místo k rozlučce. "Několikrát se na něm psala historie formule 1 a Brazilci patří mezi nejlepší fanoušky na světě," řekl v dějišti dvacátého závodu sezony Schumacher. "Vždy jsem to tu měl rád, závody jsou velmi často dramatické a pro mě navíc ten okruh znamená vzpomínku na Ayrtona (Sennu)," dodal.
Schumacher svůj první titul získal právě v Brazílii v roce 1994, ve kterém po nehodě při Velké ceně Itálie v Imole slavný Senna zemřel. Domácí trojnásobný mistr světa vyhrál na okruhu v Interlagosu v sezoně 1993, kdy Schumacher ještě jako mladíček stál po jeho boku na třetím místě. Velkou cenu Brazílie pak německý fenomén vyhrál čtyřikrát.
První dva tituly získal Schumacher s týmem Benetton, pět zbývajících jako hvězda Ferrari. Do mistrovství světa formule 1 se vrátil v roce 2010, ale ve třech sezonách a z 57 dosavadních závodů za Mercedes bylo jeho maximem třetí místo v letošní Velké ceně Evropy ve Valencii. Aktuálně německý tým nedokázal bodovat v posledních pěti závodech, Schumacher dokonce v šesti.
Vedení stáje s hvězdným pilotem neprodloužilo smlouvu a angažovalo do dalšího roku Lewise Hamiltona z McLarenu. Schumacher se přesto rozloučí s formulí jako nejúspěšnější jezdec historie. Vedle rekordního počtu titulů má na kontě i nejvyšší počet vítězných závodů (91) a patří mu první místo i v celé řadě dalších statistik.