Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Schumacher si v Číně připadal jako školák. Byl zoufale pomalý

VETERÁN. Michael Schumacher v prvním tréninku Velké ceny Bahrajnu F1. | foto: AP

19 2010
Michael Schumacher byl vždy plný překvapení. Častokrát v minulosti šokoval svět F1. To se mu podařilo i při Velké ceně Číny. Byl zoufale pomalý a překvapil i své největší odpůrce. "Protrpěl jsem si to od startu až do cíle," přiznal reportérům viditelně zkroušený pilot Mercedesu.

Cílem projížděl na desátém místě, jež mu patří i v celkovém pořadí šampionátu. Už podruhé v sezoně získal pouze jeden bod. Ale největším průšvihem jsou jeho výkony v porovnání s týmovým kolegou Rosbergem, který sedí ve stejném autě - jeho mladý krajan podruhé za sebou skončil na stupních vítězů, na Schumachera najel v závodě téměř minutu a jeho nejlepší kolo bylo o vteřinu rychlejší než to jedenačtyřicetiletého týmového kolegy.

To všechno sedminásobný šampion ve chvíli, kdy se odhodlal promluvit před novináři, dobře věděl. Byl si dobře vědom, že v závodě vůbec nevypadal jako jezdec, který by byl rovnocenným soupeřem hvězdám formule 1. Působil jako začátečník, který nezvládá auto a na mokru neví, co s ním má dělat.

Nejrychlejší kola GP Číny

1. Hamilton (McLaren) 1:42,061
2. Vettel (Red Bull) +0,297
3. Webber (Red Bull) +0,548
4. Button (McLaren) +0,825
5. Rosberg (Mercedes) +1,184
6. Kubica (Renault) +1,569
7. Alguersuari (Toro Rosso) +1,694
8. Petrov (Renault) +1,740
9. Alonso (Ferrari) +2,073
10. Schumacher (Mercedes) +2,237

"Dobře jste viděli, že tam bylo pár dobrých momentů, ale těch špatných bylo naneštěstí mnohem víc," dobře ví Schumacher. "Celý víkend se mi nedařilo, všechno bylo špatně, a tak mi nezbývá než pogratulovat Angličanům (McLarenu). Odvedli vynikající práci."

Schumacher sice po startu chyboval tím, že se připojil k většině závodního pole a hned po výjezdu safety car zamířil do boxů, aby přezul na gumy pro přechodné podmínky. Za čtyři kola se vracel na hladké obutí. Ale nutno uznat, že tak učinil dříve než jeho soupeři, takže se ocitl hned za čtveřicí nejlepších, která nebyla v boxech vůbec.

To mu však nebylo nic platné, jezdil pomaleji než kdokoliv jiný a těsně před cílem ho předjel i Massa, který se po celý závod trápil daleko za Schumacherem i bodovanými místy. O chvíli předtím se kolem něj lehce přehnal Rus Petrov s vozem Renaultu. Nováček v autě podceňovaného týmu. Větší potupu si mohl představit jen stěží.

"V jeden moment jsem si užíval pěkný souboj s Lewisem (Hamiltonem), několikrát jsme se dokonce svými auty dotkli," vzpomněl na okamžik, kdy se několik kol dokázal bránit jezdci McLarenu. Ale to byla spíš výjimka, další jeho soupeři se s ním moc nepárali, a Schumacher Neschumacher, rychle ho nechávali za sebou.

"Nezbývá mi než pogratulovat Nikovi (Rosbergovi) k vynikajícímu výkonu a umístění na stupních vítězů. Získal pro náš tým další cenné body."

Lewis Hamilton na McLarenu (vlevo) předjíždí Michaela Schumachera z týmu Mercedes.

Jako svůj hlavní problém v závodě označil Schumacher fakt, že se celý závod odjel na pneumatikách pro přechodné podmínky. S nimi v testech přišel do styku minimálně a v závodě se s nimi nedokázal sžít.

"Zase jsem se setkal s něčím novým. Současné přechodné pneumatiky jsou zcela odlišné od těch, co jsme používali dříve. Musíte na nich jet velmi obezřetně, aby vydržely v dobrém stavu delší dobu."

Na závěr jezdec, jehož výkony jsou zatím největším zklamáním sezony 2010, konstatoval, že závod v Číně pro něj byl další novou zkušeností. "Velmi těžké bylo předvídat, jak dlouho bude nebo nebude pršet, zda-li přezout na gumy do sucha nebo ne, a tedy jak rychle mohu jet. Stále se učím."

Za tři týdny čeká seriál formule 1 Velká cena Španělska na okruhu poblíž Barcelony, který se řadí mezi Schumacherovy oblíbené. Dokáže tam, že ještě nepatří do motoristického důchodu?

Výsledky závodu najdete ZDE

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze