Ta slova, která se týkají loňského karambolu, při němž ho do helmy trefila poletující pružina, vyřkl brazilský pilot formule 1 včera v Praze. Byl tu na dvě a půl hodiny, během kterých otevřel autosalon Ferrari, naobědval se a novinářům poskytl pětiminutový rozhovor.
Ta nehoda vypadala strašlivě, ale vy jste se dal rychle do formy.
Víte, po nehodě jsem zažíval hodně těžké období. Ale nenadával jsem, neptal se Boha, proč se to stalo právě mně, naopak jsem byl odhodlaný bojovat. Vrátit se zpět na trať byla pro mě ta nejdůležitější věc. A teď před víkendovými závody ve Španělsku doufám, že mě zase čeká povedený závod a já budu stát na stupních vítězů.
Mluvíte o stupních vítězů. Bude na nich letos stát i váš kamarád Michael Schumacher?
Michael navždy zůstane nejlepším pilotem historie, protože vyhrál sedm titulů. Jeho kariéra je úžasná a já jsem rád, že se teď vrátil. Je to výzva pro něj i pro nás ostatní. Mám k němu zvláštní vztah, vždyť jsem se ve Ferrari od něj hodně naučil, pomohl mi. Měl a má skvělý talent a jámyslím, že se bude zlepšovat každý závod. Michael je pořád ten samý Michael, jenže se změnila spousta věcí. Jsou jiné pneumatiky, jiná jsou i auta a samozřejmě je mu 41 let, což vám při návratu také nepřidá. Je to jako ve fotbale, kdyby se někdo vrátil po třech letech.
Zmínil jste změny, tak co říkáte na ty letošní, jež zakazují tankování během závodů?
V F1 se každý rok mění řada věcí. Kdysi jsme měli jinou aerodynamiku, jezdili jsme rychlejší časy. Měli jsme jiné pneumatiky, teď je to zase jinak s tankováním. Je to velký rozdíl. V kvalifikaci jedete s lehkým autem a snažíte se o nejrychlejší čas v ideálních podmínkách, v závodě pak máte těžký vůz, který se chová úplně jinak. Ale já jsem rád, aspoň se pořád musíme učit. A je to stejné pro všechny.
Hodně se teď mluví o vašem vztahu k týmovému kolegovi Alonsovi. Jste velcí rivalové?
Ne, to rozhodně ne! Když jezdíte ve Ferrari, jste velká hvězda, kdykoli a kdekoli. Pro nás je však nejdůležitější spolupracovat – společně se připravovat na závody, společně vylepšovat auto. A samozřejmě oba se na snažíme makat na tom, abychom byli v závodech vepředu.