"Start byl velmi vzrušující, protože Montoya byl ze všech vpředu nejpomalejší. Zkoušel jsem ho předjet venkem a Kimi zároveň vnitřkem. Pak jsme se všichni tři nevešli do zatáčky. Byl to skvělý okamžik. Po zastávce v boxech jsem však chyboval a přejel bílou čárou. Myslel jsem, že je všechno ztraceno," popisoval staronový mistr světa.
"Po druhé výměně pneumatik mi jelo auto výborně, ale nedoufal jsem, že se před Kimiho dostanu. Jel vynikající závod. Pomohlo mi, když mu ujela kola po oleji. Mě se podařilo projet, protože mě jeho problémy varovaly. Trochu jsem se bál, že jsem předjížděl za žlutých vlajek. Těžko za to můžu však být potrestán, jel jsem v ideální jízdní stopě, zatímco Kimi byl mimo dráhu. To se jako předjíždění nazvat dá těžko."
Když se Schumacher dostal do vedení, nejelo se mu vůbec lehce. "Bylo to nejhorších pět kol mého života, uvědomil jsem si totiž, že mám titul opět v kapse. Cítil jsem tu tíhu a byl pod enormním tlakem, abych neudělal chybu. Když jsem projel kolem šachovnicového praporku, zažil jsem obrovský výbuch emocí. Pochopil jsem, co jsem dokázal a jak moc miluji tento sport." dodal.
Zcela jiným příběhem byla Velká cena Francie pro Rubense Barrichella. Závada elektroniky mu nedovolila vystartovat ani do zaváděcího kola. "Po tom, co se mi stalo na startu jsem odjel z okruhu a již jsem byl v letadle připraven odletět. Pak jsem se dověděl, že Michael vyhrál. Cítil jsem, že se musím vrátit na okruh, protože jsme jedna velká rodina a vždy držíme pospolu."
"Co se stalo s mým autem přesně nevím. Motor prostě nechtěl naskočit, ať jsme zkoušeli všechno možné. Vyměnili jsme volant, mačkali všechny spínače, ale nic nepomáhalo. Musíme zjistit, proč tomu tak bylo, ale podle mého názoru to zavinilo něco jiného, než v Silverstone."
Sportovní ředitel Ferrari Jean Todt dal po triumfu Michaela Schumachera průchod svým emocím: "To, čeho jsme dosáhly, není možno popsat slovy. Získat titul mistra světa v jedenácti ze sedmnácti závodů je prostě úžasné," rozplýval se.
"Triumf je dílem celého týmu Ferrari. Každý, piloti, inženýři, mechanici drží spolu a pojí je stejná vášeň a zaujetí. Vložili celé srdce a duši do své práce pro Ferrari."
Michael Schumacher se dostává do čela závodu Velké ceny Francie poté, co předjel finského jezdce Raikkonena. |