Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Sauber představil nové auto, také on vsadil na žraločí ploutev

Představení nového vozu BMW-Sauber, zleva: Pedro de la Rosa, šéf týmu Peter Sauber, Kamuj Kobajaši, výkonná ředitelka Monisha Kaltenbornová a technický ředitel Willy Rampf. - Zleva: Pedro de la Rosa, šéf týmu Peter Sauber, Kamuj Kobajaši, výkonná ředitelka Monisha Kaltenbornová a technický ředitel Willy Rampf při představení monopostu BMW-Sauber C29 ve Valencii. | foto: AP

1 2010
S prvním dnem testů před sezonou 2010 ve Valencii předvedl novou formuli 1 nejen Schumacherův Mercerdes, ale také tým BMW Sauber, který se po letech vrátil do vlastnictví svému zakladateli Peteru Sauberovi. "Navzdory překotnému odchodu BMW pokračovaly práce na autu nepřetržitě od jara 2009," uvedl Sauber.

Peter Sauber prodal stáj do rukou mnichovské automobilky v roce 2005 a nyní je zpět, aby ze švýcarského Hinwillu opět ztěžoval cestu za body favoritům sezony, jako budou Ferrari, McLaren, Mercedes nebo Red Bull.

Model monopostu C29 se dlouhou žraločí ploutví podobá novému McLarenu. A stejně jako on by měl lépe využít možností dvojitého difuzoru, minulý rok sporné aerodynamické součástky pod zadním křídlem. Pod kapotou bude mít agregát Ferrari, protože vedení automobilky BMW rozhodlo, že nebude do seriálu F1 dodávat ani motory.

Švýcarská stáj nastoupila do testů ve Valencii se dvěma novými piloty. Bývalým zkušebním jezdcem McLarenu de la Rosou ze Španělska a mladým Japoncem Kobajašim, který překvapil výbornými výkony v monopostu Toyoty, kde v sezoně 2009 nahradil na dva poslední závody Němce Glocka.

"V Sauberu jsme vždy preferovali kombinaci zkušeného jezdce s nadějným mladíkem," uvedl Sauber. Pedro (de la Rosa) má za sebou hodně let ve špičkových ekipách a technický tým bude hodně těžit z jeho poznatků a připomínek. Kamuj má rovněž co nabídnout, minulý rok v Abú Zabí na mě svým výkonem hodně zapůsobil."

Zleva: Pedro de la Rosa, Peter Sauber, Kamuj KobajašiPředstavení nového vozu BMW-Sauber, zleva: Pedro de la Rosa, Kamuj Kobajaši

Technický ředitel Willy Rapmpf uvedl, že při stavbě monopostu musel vycházet z nových pravidel. Nejvýraznějšími změnami bylo zvětšení palivové nádrže a zúžení předních pneumatik.

"Základ vozu byl ten, s kterým jsme absolvovali poslední třetinu minulé sezony, v které se nám podařilo téměř dohnat výkonnostní ztrátu na konkurenci," uvedl Rampf.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze