Sauber se drží svých ambicí vybojovat zpět titul "nejlepšího mezi ostatnímu", jenž mu vloni vyfoukl Renault. "Proti gigantům jako jsou Ferrari, Williams a McLaren zaostáváme. Je tu celkem sedm továrních týmů a tři stáje nezávislé. My jsme jednou z nich. Ale chceme bojovat za velkou trojkou o třetí příčku. Nevím, zda uspějeme, ale je to náš cíl," vysvětlil Švýcar.
Ve stájí budou tuto sezonu působit dvě němečtí piloti. Vedle Nicka Heidfeld usedne do kokpitu vozu také Heinz-Harald Frentzen, jenž nahradil Brazilce Felipe Massu. Pětatřicetiletý zkušený závodník se do švýcarské stáje vrací po sedmi letech, když mezi tím jezdil za Williams, Jordan, Prost a Arrows. "Hodně věcí se za tu dobu změnilo, přišla řada nových lidí. Jiné jsem zase nepoznal, zestárli a zešedli. Stáj je ale větší a lepší," řekl.
Frentzen si také nemyslí, že by mezi ním a Heidfeldem vznikaly nějaké vážné konflikty. "Hlavně německé média si myslí, že když jsme oba z Mönchengladbachu, panuje mezi námi extrémní rivalita. Ale to tak není, podle mě je to dokonce výhoda. Hovoříme stejným dialektem a chodíme na stejná místa. Nick je o něco mladší, ale už ho nějaký čas znám a vycházíme spolu dobře," míní Frentzen.
Vůz Sauber C22 je poháněn silným zákaznickým motorem Ferrari, který byl upraven inženýry malajské petrolejářské firmy Petronas, podle níž také nese název. Stroj je oproti svému předchůdci C21 je výkonnější a lehčí, měří 4470 mm a s jezdcem a prázdnou nádrží váží 600 kg.
Společnost Mobile TeleSystems, která bude letos hlavní sponzorem Sauberu, je největším mobilním operátorem v Rusku a na území bývalého Sovětského Svazu. Licenci na provoz mobilních sítí vlastní v 56 regionech, kde žije dohromady 103 milionů lidí, tedy téměř tři čtvrtiny všech obyvatel země. Za prvních devět měsíců loňského roku měla společnost zisk 191.9 USD při tržbě téměř miliarda dolarů.
Nový monopost Sauber C22 je poháněný agregátem Petronas 03A. |