V závěrečné zatáčce musel Heidfeld brzdit dříve, aby se vyhnul kolizi se Satóem jedoucím o kolo zpět, ale Barrichello za ním už zabrzdit nestihl. Oba se propadli za Buttona a de la Rosu.
Heidfeld jezdil bezpečně na čtvrtém místě, ale Albers z týmu Midland ho odmítal pustit o kolo vpřed. Suchou stopu držel dokonce i na rovince, takže za jezdce BMW se dotáhli oba závodníci Hondy i Sató ze Super Aguri.
Japonec, který se ve formuli 1 proslavil právě svými manévry, při kterých se nezdá být zcela při smyslech, začal s Heidfeldem bojovat a dokonce ho předjel.
"V prvním úseku trati bylo ještě mokro, a protože jeho Bridgestony držely lépe teplotu, byl tam o něco rychlejší. Takže namísto toho, aby pustil dvě auta za sebou, předjel mě. Nerespektoval modré vlajky a jeho manévr byl tak nebezpečný, že jsme se skoro srazili," stěžoval si Heidfeld.
"Poté jel Sató těsně před Němcem a odmítal ho pustit vpřed. Bylo to divné. Držel si ideální stopu a pak těsně přede mnou šlápl na brzdy. Na výjezdu bych se ještě stihl vrátit na čtvrté místo před Buttona, protože jsem měl dobrou pozici pro akceleraci, ale Barrichello učinil mým nadějím přítrž," dovysvětloval německý jezdec.
Aby nešťastného dne nebylo dost, po vystoupení z kokpitu si ještě Heidfeld utrhl ostudu, když vynadal druhému jezdci týmu Super Aguri Sakonu Jamamotovi. Ten na něj zíral jako blázen.
Nick Heidfeld bude chtít na Grand prix Číny zapomenout rychleji než všichni jeho soupeři.