Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Šampiona trucků určí Le Mans

24 2003
Le Mans - Devátý závod sezony uzavře Evropský pohár tahačů ve francouzském Le Mans. O víkendu se na slavném okruhu, kam se vracejí nejsilnější závodní stroje po více než desetileté pauze, bude rozhodovat o titulu evropského šampiona. V elitní kategorii Super Race Truck má nakročeno k obhajobě prvenství Němec Gerd Körber jezdící v barvách české stáje Buggyra, jenž vede o 14 bodů před svým krajanem Markusem Östreichem. Ve hře o medailová místa jsou také čeští jezdci David Vršecký a Adam Lacko.

Na legendární okruh, který proslul závody formule 1 a především slavnou čtyřiadvacetihodinovkou, se tahače na evropské úrovni vracejí po dlouhé době. Naposledy se na ní jezdívalo na konci osmdesátých let, v počátcích truckového sportu.

A právě fakt, že současní jezdci trať příliš neznají, může hrát v závěrečném klání důležitou roli. Stáje totiž nemohou využít počítačové vyladění strojů z minulých závodů, jak bývá obvyklé. Musí počkat až na sobotní tři volné a jeden měřený trénink, aby se vozy chovaly, jak mají, což experti považují za neobvyklou loterii.

Obavy zvyšuje i meteorologická předpověď, jež na víkend slibuje citelný chlad a přeháňky, které závodníci většinou nemají v lásce. "A když napadne sníh, můžeme si mezi závody zahrát hokej," žertoval Körber v narážce na pozdní termín posledního
závodu sezony. Obvykle se tahače ukládají k zimnímu spánku o dva až tři týdny dříve, navíc se jezdívalo často na jihu Evropy.

Na okruhu měřícím 4327 metrů s jedenácti zatáčkami se očekávají těžké boje. O titulu se bude rozhodovat podle všeho až ve druhém, dvojnásobně bodovaném pohárovém závodě. K tomu, aby se Körber radoval předčasně, musel by dojet v kvalifikaci nejhůře čtvrtý a Östreich závod nedokončit. "Čekám tvrdý boj, tady nikdo nebude nikoho šetřit. Je to velké finále," těšil se Körber na dramatickou neděli.

Ještě větší tlačenici nejspíš přinese souboj o třetí místo, přestože se o ně utkají především další dvě buggyry. Český jezdec David Vršecký má před svým kolegou Antoniem Albacetem jen šestibodový náskok a žádná týmová strategie platit rozhodně nebude. "Bude to hodně vyhecované, Antonio bude chtít na bronzový stupeň za každou cenu," tuší Vršecký, že ho červený tahač horkokrevného Španěla asi pořádně prožene.

Teoretickou možnost vyskočit na bronzový stupeň má i další Čech, devatenáctiletý Adam Lacko jezdící s tatrou. Pro toho by však bylo úspěchem i udržení páté pozici. Porazil by tak dvojnásobného evropského šampiona Harriho Luostarinena z Finska.
 
Jen o trochu méně dramatické budou závody v nižší kategorii Race Truck. Vedoucí Němec Lutz Bernau má dostatečně velký náskok před Angličanem Stuartem Oliverem, aby ho dokázal uhájit už během sobotních dvou závodů. O stříbrnou pozici však svede Oliver ještě tvrdou bitvu s třetím Egonem Allgäuerem, který ztrácí jen bod.

Ve Francii bude startovat i český jezdec František Vojtíšek s renaultem, ale po nevydařené sezoně bude bojovat pouze o šanci vklínit se v konečném pořadí mezi desítku nejlepších.
 
Průběžné pořadí:
Super Race Truck:
1. Körber (Něm./Buggyra) 195 bodů, 2. Östreich (Něm./MAN) 181, 3. Vršecký (ČR/Buggyra) 145, 4. Albacete (Šp./Buggyra) 139, 5. Lacko (ČR/Tatra) 127, 6. Luostarinen (Fin./MAN) 118, 7. Monfrino (Fr./Volvo) 64, 8. Stalder (Něm./DAF) 18.

 Race Truck: 1. Bernau (Něm./MAN) 358 bodů, 2. Oliver (Brit./MAN) 318, 3. Allgäuer (Rak./MAN) 317, 4. Rodriguez (Port./MAN) 209, 5. Garrett (Brit./Foden) 200, 6. Hahn (Něm./Mercedes) 150, ... 11. Vojtíšek (ČR/Renault) 60. 

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze