"Jeden druhého budeme muset porazit. Věřím, že to vygraduje tím, že se zapojíme do boje o přední místa," připomněl Valoušek, že díky zařazení barumky do šampionátu IRC přijede spousta zahraničních jezdců. "Bude to skvělá soutěž, žhavých favoritů je nejméně sedm. Proto půjde o to zvolit správnou taktiku. Ani moc pomalu, ale ani moc rychle."
Otrokovický jezdec, jehož v Peugeotu 207 S2000 doplňuje Zdeněk Hrůza, před soutěží testoval s dalšími piloty, kteří rovněž využívají služeb belgické stáje Kronos. Jsou to třeba Brit Guy Wilks nebo Belgičan Thierry Neuville. Radil jim?
"Jsou to lidé, kterým není třeba radit," upozornil Valoušek. "Ale může se stát, že po mně budou chtít vědět lokální věci. Třeba jaké bude počasí nebo nějaké záludnosti na trati."
Do soutěže, která startuje už pozítří, vstupuje v absolutním klidu. A nejenom proto, že má stále velkou šanci na domácí titul. Je totiž přesvědčen, že už nikdy nepojede pod takovým tlakem jako v roce 2008, kdy startoval rovněž v peugeotu díky projektu BF Goodrich Drivers Team. Novináři tehdy hledali českého závodníka, který by mohl jet v týmu Kronos a držel by krok se špičkou. To se povedlo, Valoušek skončil čtvrtý.
"Nic horšího už opravdu být nemůže, od té doby mám klid," podotkl Valoušek.
Zatímco spousta účastníků barumky má za sebou několikatýdenní prázdninovou přestávku, Valoušek je v závodnickém tempu. V letošní sezoně totiž jezdí také jednodenní sprinty, které pokračovaly i uprostřed léta. Otrokovický závodník vyhrál na Vysočině a v Pačejově a posunul se do čela průběžného pořadí.
"Jsme rozjetí, což by mělo být naší výhodou," věří pilot, který ve sprintech řídí Škodu Fabii WRC.
Že loňský mistr pojede barumku, o tom obyvatelé Zlína vědí už hodně dávno. Na zdi jedné baťovské budovy na příjezdu do města visí obrovský billboard. "Nápad mě zaujal, je to něco nového," pochvaluje si pilot.