Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Hledá se vítězka snowboardcrossové kvalifikace? Vsaďte na Samkovou

Snowboardistka Eva Samková | foto: Ivana Roháčková, ASC Dukla

24 2017
Navzdory nevypočitatelnosti snowboardcrossu se pár jistot najde. Třeba že Eva Samková bude kvalifikaci proklatě rychlá. Česká olympijská vítězka vyhrála eliminaci mezi elitou v šesti ze sedmi kvalifikací sezony, včetně světového šampionátu. A vládla i teď ve finále Světového poháru ve Veysonnaz.

Samková se ve švýcarském středisku jako jediná dostala pod minutu, téměř o dvě sekundy porazila Francouzku Charlotte Bankesovou a v sobotu bude ve vyřazovacích jízdách bojovat o premiérový zisk křišťálového glóbu za celkový triumf v disciplíně.

„Nakonec to dopadlo super. Vyhrála jsem o necelý dvě vteřiny, což je super. Vůbec jsem to s mou jízdou nečekala,“ vykládala Samková. „Jízda nebyla úplně brilantní. Začátek jsem trošku přeletěla, nakopaly mě trošku boule uprostřed i v cíli a těsně před cílem jsem dala placku na doublu, ale jsou to spíš menší věci na doladění.“

Co další Češi

Kateřina Louthanová byla ve Veysonnaz jednou ze tří snowboardistek, které nepostoupily. Mezi muži se z 39. místa dostal do vyřazovacích jízd Jan Kubičík. Marek Pernička při premiérovém startu ve Světovém poháru obsadil v kvalifikaci 64. místo.

Třetí v kvalifikaci skončila Michela Moioliová, která jediná může Samkové sebrat vítězství ve Světovém poháru. Česká olympijská šampionka ze Soči má před Italkou náskok 480 bodů. Za vítězství v závodu SP snowboardistů je tisíc bodů.

Největší soupeřka Samkové Australanka Belle Brockhoffová si zranila koleno v tréninku na mistrovství světa v Sierra Nevadě a ve finále chybí.

Vyřazovací jízdy se jako na mistrovství světa pojedou v šesti. „Trať je tady výrazně bezpečnější než ta na šampionátu,“ popisoval trenér Marek Jelínek.

S jízdou Samkové v kvalifikaci byl spokojený. „Vyhrála přesvědčivě a bude si vybírat dráhu, což je samozřejmě výhoda. Věřme, že v delší úvodní pasáži se dostane na první místo a nebude se muset v těch úzkých prostorech pod startem a ve středu trati potkávat s ostatními závodnicemi a předejde tak možnému pádu či kolizi.“

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze