Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Salonen si zvyká na přední pohon

4 2003
Praha - V úterý před polednem přiletěl s manželkou na pražské letiště a ve středu ve stejnou hodinu na jiném letišti poprvé usedl za volant Nissanu Almera Kit Car, se kterým absolvuje sobotní Pražský rallyesprint. Paradoxně to bude pro ostříleného soutěžního pilota Timo Salonena, který je mistrem světa v rallye z roku 1985, první start v kariéře s vozem s poháněnou přední nápravou.

Salonenovi přiletěli do Prahy z Kanárských ostrovů, kde se zúčastnili věhlasného loučení nejlepších soutěžáků se sezonou, tradičního Race of Champions.

V Praze bude Salonen startovat s vozem Nissan Almera 2.0 Kit Car plzeňské stáje Roto Motorsport, ale v barvách pražského týmu Commerz racing, známého především z okruhových závodů. Původně byl pro Fina připraven vůz Ford Focus WRC, ale kvůli problému s nezajištěným servisem tým forda odřekl.

Na jízdní vlastnosti dvoulitrové almery, kterou po tratích českých soutěží proháněl například Jindřich Štolfa, si Timo Salonen zvykal na letišti v Hořovicích. A bylo na co. Světový exšampión se totiž svěřil, že poprvé v životě pojede rallye s automobilem, který má poháněnou přední nápravu.

"Auto je parádní, ale jsem zvyklý na jízdu ve smyku. Ta šla s auty se zadním pohonem nebo čtyřkolkami hravě. Ale almera drží jako přišitá, jedu jako po kolejích. Ale zvyknu si určitě rychle," usmíval se Timo Salonen.

Auto dostával do rukou skutečně rychle, podle slov šéfmechanika plzeňského týmu Roto Motorsport Luďka Svobody až překvapivě hladce. "Viděl jsem za volantem almery už řadu jezdců, ale Timo v ní byl hned jako doma. Tak bleskově a hravě neřadil ještě nikdo," řekl šéfmechanik, který po boku světového šampióna absolvoval téměř celé středeční testování.

Dvaapadesátiletý pilot vyhrál světový šampionát v roce 1985 s vozem Peugeot 205 T16 tehdejší skupiny B. Kariéru ale začínal mazdách a pokračoval právě na nissanech.

Prvních úspěchů dosáhl s modelem 160 J, který ale ještě nesl označení Datsun. Pak přesedl do Nissanu 240 RS a v roce 1985 přestoupil do stáje Peugeot. V podnicích mistrovství světa v automobilových soutěžích startoval šestadevadesátkrát a vybojoval jedenáct výher.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze