Salo se také nechal slyšet, že je nejlepším Finem ve formuli 1, a to i přes to, že Mika Häkkinen získal v řadě dva tituly mistra světa formule 1. "Vždycky jsem byl ve formuli finským pilotem číslo jedna," řekl Salo malajskému deníku The New Straits Times.
I s tímto Salovým názorem Peter Sauber nesouhlasí s poukazem na to, že Häkkinen byl schopen bojovat o titul se Schumacherem a Salo při svém působení ve Ferrari příliš nepřesvědčil.
Mika Salo získal pověst kočovného jezdce i když několikrát své schopnosti dokázal předvést. Do F1 vstoupil v roce 1994 s Lotusem při japonské velké ceně. Pak přešel do Tyrrellu, kde v roce 1995 získal ocenění nejlepšího nováčka. Po dvou letech se Fin přestěhoval do Arrowsu, poté dělal BARu rezervního jezdce za Ricarda Zontu.
Nejúspěšnější byla pro Sala druhá polovina ročníku 1999, kdy nahradil v kokpitu Ferrari zraněného Michaela Schumachera. Ve Velké ceně Německa dlouho vedl, ale pak musel v rámci týmové režie připustit vedené Eddie Irvienovi, který tehdy útočil na titul.
Se stájí Sauber si Salo loni příliš do oka nepadl, ale potvrdil, že od Švýcarů dostal nabídku jezdit za ně i nadále.
"Dostal jsme nabídku jezdit za Sauber na další dva roky. Ale jsem ve formuli 1 už sedm let a jediné dobré auto, které jsme kdy měl, bylo Ferrari. Nebaví mě dojíždět šestý a sedmý. Kdybych dál jezdil se Sauberem, ztratil bych motivaci. Nyní se tak nenudím," řekl jezdec, jenž momentálně působí jako testovač stáje Toyota, která do F1 vstoupí v příští sezoně.