Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Salaquardové za sebou mají nejlepší sezonu, uspěl tým i syn Filip

Filip Salaquarda, tým I.S.R. Racing | foto: www.filip-salaquarda.cz

3 2010
Kdo byl v letošní sezoně nejlepším českým formulovým jezdcem? Ani nepřízní osudu stíhaný Josef Král, ani učící se Jan Charouz, ale Filip Salaquarda, kterému nešťastně unikla nejlepší desítka celkového pořadí Světové série Renault.

Šestadvacetiletý jezdec se s vozem týmu svého otce Igora Salaquardy dostal dokonce na stupně vítězů. Nováček šampionátu překvapil a druhý jezdec stáje, zkušený Argentinec Guerrieri, mohl dokonce usilovat o celkový triumf. Kvůli sporné diskvalifikaci v Maďarsku však skončil třetí.

"Teď jednám s několika týmy formule 1 a další variantou je vstup do pretižní GP2," uvedl Guerrieri na tiskové konferenci v Praze. "Rozhodne, nakolik mi finančně pomůže argentinská vláda. Sponzoři se u nás soustředí na domácí šampionáty."

Salaquarda startoval v seriálu Renaultu druhý rok, loni do něj naskočil v průběhu sezony. "Skočil jsem do něj rovnou, bez testování a myslím si, že to nebyl dobrý nápad. Jezdil jsem za tým Prema, který v seriálu po sezoně končil a všichni to věděli. A podle toho to vypadalo," přiznal pražský rodák.

Igor Salaquarda, šéf týmu I.S.R. RacingEsteban Guerrieri, tým I.S.R. RacingFilip Salaquarda, tým I.S.R. Racing

Nevydařil se mu ani vstup do letošní sezony, ale v třetím závodě v Monte Carlu a zejména poté v Brně se vše zlomilo. Salaquarda na Masarykově okruhu poprvé vyhrál kvalifikaci a následně vystoupil i na stupně vítězů, což se mu pak podařilo ještě v Magny-Course.

"Nečekal jsem, že to bude v Brně tak úžasné. Byl to skvělý výsledek, jsme český tým a oba jezdci byli na pódiu," uvedl. Trochu mu pomohla i znalost tratě. "Polovina jezdců ji znala, ale trochu mi to pomohlo. Hlavní ale bylo, že auto fungovalo stoprocentně," řekl Salaquarda.

Vedle závodění se Salaquarda v průběhu sezony stihl i oženit s přítelkyní Petrou, i když zatím "neoficiálně". Vzali se totiž na dovolené v Las Vegas.

"Věděli jsme, že to nebude legální, ale chtěli jsme to udělat. Nechtěli jsme mít klasickou svatbu. Byli jsme rozhodnutí už dopředu a všichni o tom věděli. A teď vyřizujeme papíry," řekl Salaquarda.

Ke svatbě se odhodlali po osmileté známosti a spolu jsou prakticky neustále. Manželka se totiž stará při závodech o catering týmu. "Už jsme na sebe hodně zvyklí, jezdíme spolu i na testování. A je to docela příjemné, ostatní závodníci to možná cítí jinak, ale pro mě je to fajn," pousmál se Salaquarda.

Kde bude jezdit v příští sezoně, není momentálně jisté. Salaquarda stejně jako další formuloví jezdci sní o nejvyšší kategorii formuli 1, ale je realista. Nepředpokládá, že by se v mistrovství světa hlavní motoristické kategorie někdy představil.

"Chtěl bych se posunout do vyšší formulové kategorie, například do GP2. Možná je nějaká šance, ale to se uvidí časem. Dobře vypadá Super League a určitě bych chtěl vyzkoušet nějaký závod seriálu Le Mans s vozem LMP, což by se mi hodně líbilo," řekl Salaquarda.

Vstup do série GP2 vidí jako své reálné maximum. "Na formuli 1 potřebujete miliony," říká. Pokud se mu nepodaří zůstat u formulí, bude pokračovat v závodech cestovních vozů. "Například série DTM má určitě vysokou úroveň a se vstupem dalšího továrního týmu (v roce 2012 bude v seriálu i BMW - více zde) může být více volných míst."

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze