Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Sáblíkové se přiblížil sen

13 2003
Žďár nad Sázavou, Jihlava - Hodnota světového juniorského maxima na 3000 metrů zní: 4:09,66. Žďárská rychlobruslařka Martina Sáblíková zajela o víkendu v norském Hamaru čas 4:20,48. "Jenže Martina udělala ten čas v Evropě, zatímco rekord padl v kanadském Calgary," říká trenér šestnáctileté dívenky Petr Novák.

"Tamní dráha je na každém kole asi o vteřinu rychlejší. Kdyby jela tam, věřím, že sedm sekund ještě srazí dolů."

Podle jeho propočtů by tak Sáblíkové chyběly už pouze čtyři vteřiny k tomu, aby se stala nejrychlejší juniorkou planety na ledových oválech.

"Už druhý rok jí blbnu, že by mohla zajet světový rekord a ona tomu věří. Dnes stojíme blízko a můžeme to říkat nahlas, i když do našich plánů jsme to psali už dávno," má radost Novák.

Útok na nejlepší čas se ovšem letos asi konat bude. "Zkusíme to hlavně příští rok, kdybychom chtěli odletět právě do Calgary," potvrzuje trenér.

V této sezoně stojí před Sáblíkovou jiné výzvy: lednové mistrovství Evropy v holandském Heerenvenu, a když všechno dobře půjde, tak i o měsíc později juniorský světový šampionát v americkém Roseville.

"Zda tam vůbec odletíme, ještě nevím. Nejsou totiž peníze a všechny cesty si musíme platit ze svého. Když se to podaří, byl bych rád, kdyby Martina zopakovala výkony z Hamaru. Na 1500 i 3000 metrů by se měla dostat mezi nejlepších deset," plánuje Novák.

Se svojí svěřenkyní má letos za sebou dva závody: v Inzellu v Německu a právě v Hamaru. Už dnes ale znovu odjíždí na další podnik světového poháru, který se koná v Erfurtu.

"Jsme teď v plném tréninku, proto neočekávám žádný obdivuhodný výkon. Byl bych jenom rád, kdyby se kvalifikovala do Heerenvenu na 5000 metrů. K tomu jí stačí, aby se teď dostala mezi 44 nejlepších," stanovil cíl Novák, který má pro Sáblíkovou jenom samá slova chvály.

"Takového blázna, jako je Martina, jsem ještě netrénoval. Plní přesně to, co má na papíru a ještě ji musím brzdit."

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze