První start s Triumphem (předchozí dva ročníky dorazil Kaštan do Dakaru s motocykly Suzuki) skončil pro jezdce smolně. Vypadl po chybě pořadatelů už v první polovině soutěže. "Natankovali nám asi 20 litrů benzínu a řekli, že to stačí," popisuje Kaštan. "U dalšího tankovacího místa ale palivo už nebylo."
Do nesnází se nedostal sám, spolu s ním čekalo na benzím několik dalších jezdců. "Organizátoři nám nejdřív řekli, že palivo dovezou," říká Kaštan. "Když se nějakou dobu nic nedělo, tak prohlásili, že těžká etapa bude pro zmatky anulována, že máme počkat do rána."
Kaštan se se zbytkem benzínu v nádrži rozhodl neriskovat dojezd do cíle etapy a zůstal na místě. "Nechtěl jsem někde v poušti přijít o stroj za milion a půl." Ráno ho čekal šok. "Řekli nám, že jsme diskvalifikováni. Spolu se mnou tak skončilo i dalších sedmnáct motocyklistů."
Úspěšnější než Kaštan byl český reprezentant v enduru Stanislav Zloch, který dojel se strojem KTM na vynikajícím 10. místě. "Standa tehdy skvěle zúročil to, co umí," tvrdí Kaštan. "Podle mého názoru není teď v Čechách nikdo, kdo by jeho výkon mohl překonat."
Kaštanův Triumph Tiger 900, který už po premiérovém startu nikdy Dakar nejel, stojí nyní na výstavě motocyklů v pražském Národním technickém muzeu. "Ani jsem o tom nevěděl, volal mi to kamarád," přiznává jezdec." Byl jsem se už na motorku podívat."