Ganassi jej během roku nahradil Memo Gidleyem a Minassian zůstal bez angažmá. Tak to ale s hvězdami formule 3000 bývá... Vždyť ani úřadující šampion Justin Wilson se letos pořádně nechytil a zatím má jisté jen závodění s prototypem Ascari.
Minassian přitom ještě nedávno testoval prototyp Courage Judd a vše vypadalo na jeho angažmá v šampionátu FIA sportovních vozů, který letos půjde s úrovní o kus výše a bude v něm závodit třeba Minassianův krajan Stéphane Sarrazin. Ale pak přišla zpráva o Minassianově angažmá v mistrovství, které se pojede teprve druhým rokem a pořádně se o něm ani neví.
Šampionát vede organizace Oval Racing Management Boba Berridge, který je dobře znám i z českých okruhů jako pilot staších vozů formule 1. Letos se v sérii, jejíž závody se pojedou střídavě na dvou nových evropských oválech v Rockinghamu a na Lausitzringu, objeví i další poutavá jména.
Jde především o Brita Jasona Plata, který již před dvěma měsíci podepsal u týmu Johna Bintcliffa a jeho popularita ve Velké Británii jistě zajistí nové sérii zájem médií. Minassianovým týmovým kolegou ve stáji Raye Mallocka bude ex-mistr britské F3 Kelvin Burt. Také testovač McLarenu-F1 a bývalý pilot DTM Darren Turner našel v ASCAR nové působiště.
Kromě kvalitních pilotů z Británie se hlásí i známé tváře z německé scény. Napřiklad Arndt Meier, který se jako Minassian již pokoušel o štěstí v americké CART, a jehož kariéra v posledních letech poněkud stagnovala v F3000 a Superturismu. Pak je zde Klaus Graf, další jezdec se zkušenostmi z USA. V minulých letech byl továrním pilotem Dona Panoze v seriálech ALMS a ELMS a startoval i v Brně při šampionátu sportovních prototypů - jednou s Ferrari 333 SP, pak s Panozem Roadster Johna Nielsena.
První závod seriálu ASCAR se uskuteční 5. května v Rockinghamu a vrcholy tohoto mistrovství budou tvořit oba evropské závody CART, při kterých se ASCAR početnému publiku představí v rámcovém programu. Vozy jsou porovnatelné s auty, ktere nasazuje 2. liga americké séri NASCARU zvaná Bush-Series. ASCAR bude pouzivat jednotne motory Chevrolet o vykonu asi 450 koni a siluety vozu Ford-Taurus, Pontiac-Grand Prix a Chevrolet-Monte Carlo.
Nicolas Minassian vyráží z boxu na trať jednoho z loňských závodů CART. Jeho výkony byly ale tak nevýrazné, že jej Chip Ganassi během roku propustil. Nyní vicemistr F3000 z předloňska pojede v mistrovství ASCAR. |