Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Flandry? Pro mě jde o největší cyklistický zážitek roku, říká Štybar

Zdeněk Štybar | foto: quickstepfloorscycling.com

1 2017
V březnu obsadil na italském Strade Bianche čtvrté místo. Výsledky na čtyřech belgických jednorázovkách naopak cyklistu Zdeňka Štybara nepotěšily. Ale to vše nyní musí být zapomenuto. V neděli stane na startu závodu Kolem Flander, druhého z pěti „monumentů“ klasikářské sezony.

Strhující atmosféra veškerého dění, které v Belgii právě tomuto závodu přechází, do vás nyní dokáže vlít energií navíc?
Rozhodně. Ta atmosféra je tady pokaždé neuvěřitelná. Pro mě jde o největší cyklistický zážitek z celého roku. Těším se tak, že se to nedá srovnat s žádným jiným závodem.

Co vše z trasy závodu jste si během týdne stihl objet?
Kromě prvních 13 kilometrů jsem tentokrát projel celé Flandry. Neponechal jsem nic náhodě.

Tedy i zavádějící rovinatou pasáž k prvním kopcům jste si osahal?
Jo jo. Loni se jelo po startu z Brugg a většinou po široké hlavní silnici, zato letos startujeme z Antverp a nájezd je úplně jiný, z vesnice do vesnice a projíždíme i centry měst. Chtěl jsem to vše vidět, abych měl pak představu, jak se mám pohybovat v balíku.

Do itineráře závodu se po dlouhé době vrátilo slavné stoupání na Kapelmur, jenže bude na programu brzy, nemělo by sehrát jednu z hlavních rolí, že?
Záleží, z jakého směru tam bude foukat vítr, protože když jsme si ho teď projížděli, tak proti silnému větru. Pokud by byl stejný při závodě, asi se tam nic nestane. Jasně, člověk nikdy neví. Ale je to odtud pořád 94 kilometrů do cíle. Může tam odjet nějaká skupina, moc tomu však nevěřím.

Letos jsou klasiky nevyzpytatelné, už dvakrát se zrodil klíčový únik 80 kilometrů před cílem.
To je pravda, ovšem Flandry jsou jiné tím, že to bude o 70 kilometrů dál než při předchozích belgických závodech, protože i s neutrálním startem nás čeká 270 kilometrů. Každý se bude spíš snažit pošetřit síly na závěr. Finále se podle mě pojede až od druhého průjezdu Kwaremontem.

Může tedy jít spíš o selektivní závod, kdy se vedoucí skupina bude neustále zužovat?
Tak to vidím já, že to bude trošku vylučovačka. Samozřejmě, může například už na Kapelmuru odjet nějakých 15 lidí. Ale i kdyby se to stalo, myslím si, že balík jim nedá velký náskok. Doopravdy věřím, že letos budou Flandry až o posledních 50 kilometrech.

28.března 2017 v 13:02, příspěvek archivován: 01.dubna 2017 v 01:12

A sideways look at Zdenek Stybar before the Ronde https://t.co/xA2wouHrzV https://t.co/AAcJsenqLs

V klasikářské sezoně jste zatím aktivní, snažíte se ujíždět, ale ke konci se pak vždy něco stane, co vám závod pokazí.
A celkem dost mě to mrzí, protože cítím, že formu mám dobrou, jen se mi ji ještě vůbec nepovedlo zúročit. Ty závody mi vždycky nějakým způsobem nesedly. Na Harelbeke jsem měl vypletený předek před nejdůležitějším momentem, i když o vítězství bychom už určitě nejeli. A na Gent-Wevelgem jsem byl zavřený ve skupině, když odjeli Greg van Avarmaet a Jens Keukeleire. To nebyl z jejich strany ani žádný únik, to bylo jen zrychlení. Ale já byl zrovna zavřený a než jsem se dostal dopředu, už byli pryč. Vždycky se mi stalo něco takového, zdánlivě nijak závažného, co ten můj závod ovlivnilo.

O dojezdu závodu Gent-Wevelgem a o taktice vašeho Quick-Stepu se vedly dlouhé diskuze. Co se tedy v nedělní koncovce skutečně dělo? Dostávali jste při vašem úniku z auta Quick-Stepu pokyny, že by se nadále mělo jet na spurt Gavirii a Boonena, ktřeí šlapali za vámi v hlavním poli? Nebo vám dali volnost?
To byla celkem taková docela blbá situace, protože skupina s Gaviriou a a Tomem Boonenem byla za námi o nějakých 30 vteřin. My jsme měli nejdřív pokyn, že jet máme, pak jsme zase jet neměli. Ale když se na to podíváte zpětně, asi by bylo lepší kdybychom mohli normálně jet, protože ve čtrnácti lidech této skupiny jsme byli vepředu tři z Quick-Stepu. Myslím si, že bychom z té situace dokázali nakonec vytěžit víc než čtvrté místo. Ale takhle se to prostě někdy přihodí, že se udělají špatná rozhodnutí. Navíc potom v té pětici, co z naší skupiny odjela, byl ten nejpomalejší z nás.

Myslíte Nikiho Terpstru.
Přesně tak. To také k ničemu nepřispělo. Ale doufejme, že takové situace se nám už budou vyhybat.

Během posledního týdne se zdálo, že dochází k určitému pnutí na ose Quick-Step - Peter Sagan. Jak to vidíte vy?
Já to nevidím negativně. Těším se, co mi zase Peter bude v neděli říkat, na ty jeho hlášky.

V pelotonu během závodu?
Ano. On si vždycky rád rýpne. A když si nejvíc stěžuje, tak má většinou nejlepší den. Pravdou je, že s ním samozřejmě nikdo nechce jet, kdo by taky chtěl, když je nejrychlejší ve spurtu. Co se stalo při Gent-Wevelgem, byla trochu i Peterova chyba. Pokud chtěl vyhrát, asi měl hned nastoupit, jak odjížděli Van Avermaet s Keukeleirem.

Sagan společně s van Avermaetem jsou nyní pro Flandry jasně největšími favority u sázkových kanceláří. Souhlasíte s takovými kursy?
Absolutně. Zatím to vypadá, jako by ti dva jeli jinou ligu. Ale pořád věřím, že šanci máme velkou.

31.března 2017 v 15:36, příspěvek archivován: 01.dubna 2017 v 01:15

Flanders, here we come! https://t.co/RiW9HgyqNo

Osmičlenná sestava Quick-Stepu opět nabízí šest jmen jezdců, z nichž každý se za určitých okolností může stát lídrem týmu (Boonen, Gilbert, Štybar, Terpstra, Lampaert, Trentin). K nim přibudou Keisse a Vermote jako podpora. Vymýšlet pro takové společenství týmovou taktiku není právě jednoduché, že?
Přesně tak. Vždycky máme strašně moc možností, jak na ten závod reagovat. Ale musíme být ve správnou chvíli na správném místě. A samozřejmě, pokud odjíždějí v kopci Greg van Avermaet a Peter Sagan, je to už jen o nohách. Potom je to tak trochu na hranu, jestli někdo z našeho týmu s nimi dokáže jet.

A pocity z toho, jak vaše nohy při tréninku v posledním týdnu fungovaly, jsou dobré?
Myslím si, že by měly být lepší než minulý týden. Po Strade Bianche a po Tirrenu jsem mohl trénovat na Mallorce, pak jsem měl tři závody v Belgii. Věřím, že teď by ta forma měla být úplně top.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze