Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pád mu sebral parádní formu. Ale třeba mi šampionát sedne, doufá Štybar

Mistr republiky v silniční cyklistice Zdeněk Štybar | foto: Profimedia.cz

27 2014
Byl pátek odpoledne, Zdeněk Štybar trčel v Madridu v zácpě a mířil do Ponferrady, dočasného centra světové silniční cyklistiky. V neděli tam ten nejlepší z nejlepších získá duhový trikot mistra světa. "Kdybych měl formu, jakou jsem si představoval mít na mistrovství světa, tak by se mi okruh líbil hrozně," říkal 28letý závodník stáje Omega. Drsný pád na Eneco Tour v půlce srpna však všechny sny narušil.

Jak jste na tom teď? Všechny bolístky už jsou zapomenuty?
Už mě nic nelimituje, všechno je v pohodě.

Jak vypadal rychlotrénink? Kvůli karambolu muselo dojít na kompromisy mezi objemem a intenzitou.
To určitě. Nejlepší trénink pro mě byly závody, takže jsem to i trošku uspěchal, hned jsem jel Brussel Classic, pak jsem odletěl do Kanady, pak jsem jel ještě dva závody v Belgii. Tyhle závody mě posílily nejvíc a týden na Mallorce mě taky posunul, viděl jsem, že se forma zvedá den ode dne.

Takže jakou známkou byste ji ohodnotil?
Vůbec si netroufám říct, ale určitě to není forma, jakou jsem měl před tím pádem. Ale abych se dostal zase na takovou formu, to bych potřeboval minimálně půl roku, stejný čas, jaký jsem investoval do toho, abych v té formě byl.

Proč jste do Španělska cestoval takto na poslední chvíli?
Protože jsem si myslel, že bude lepší trénovat na Mallorce, kde mám ideální podmínky. Mám tam trenažer, na kterém už delší dobu dělám speciální silový trénink a ještě ráno jsem na něm objel poslední trénink. Síla je to hlavní, co mi po tom pádu chybí, proto jsem se ji do poslední chvíle snažil dohnat.

Jste znám coby perfekcionista, který si do detailu osahává i okruhy. Bude teď stačit jedna tréninková jízda?
Já si myslím, že těch okruhů uvidíme dost při závodě. Když si ho projedu jednou, budu vědět, co očekávat. Samozřejmě jsem četl, co ostatní závodníci říkají, okruh jsem viděl na videu, teď v autě taky koukáme na závod třiadvacítek. Stačí projet jednou, člověk stejně moc nevymyslí, zvlášť když jde o závod na 260 kilometrů.

Fotogalerie

Jak vám sedí okruh?
Není vyloženě těžký, pro vrchaře, něco mezi vlámskými a ardenskými klasikami, pak by mi seděl moc. Ale to opravdu mluvím v rovině, kdybych měl výbornou formu. Tu bohužel nemám, ale na druhou stranu je to jednodenní závod a člověk nikdy neví, jak se vyspí, jak mu to sedne. Třeba mi to zrovna sedne, z posledních závodů vím, že vytrvalost mi zůstala, takže ani délka by mi nemusela dělat problém a mohl bych z toho těžit.

Tom Boonen říkal, že to bude 230 kilometrů "o ničem" a rozhodne se v posledním kole. Ostatně jako vždy.
Myslím, že jo. Bude to kontrolovaný závod, hlídat to budou Australani, Italové, Španělé, Belgáni. Každý tým má člověka, který může jak zaspurtovat, tak ujet. Může se stát, že dvě tři kola před cílem odjede silná skupina dvaceti lidí, v níž z každého státu bude někdo, kdo může myslet na vítězství. Ale to se stává málokdy, takže si spíš myslím, že se rozhodne v posledním kopci.

Co se dá v závodě ve třech lidech vymýšlet?
Vymyslet se moc nedá, ale jak Honza Bárta, tak Petr Vakoč jsou ve výborné formě a podle je nesmysl jet na jednoho lídra. Samozřejmě musíme jezdit pospolu, hlídat se, abychom ušetřili co nejvíc energie. Ale pokud přijde ten zmiňovaný nástup, pak tam někdo z nás musí být.

Kdo a proč se stane mistrem světa?
Favoritů je hodně. Greg van Avermaet byl poslední dva tři týdny hodně silný, Simon Gerrans je favorit číslo jedna, otázka je, jak je na tom John Degenkolb po své kúře antibiotik, můžeme jmenovat Boonena, Gilberta, je tam i Valverde, ale to by opravdu musel odjet v nějakém kopci. Ale pokud bude chtít ujet v posledním kopci, vždycky s ním bude někdo, kdo má lepší spurt.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze