"Pokud se nám podaří dotáhnout titul v mistrovství Evropy, bude to životní sezona," připustil pilot Škody Fabie S2000.
Zlínským triumfem si Kopecký pojistil vedení v šampionátu ERC, a navíc se před ním otevřela šance na obhajobu titulu v domácím mistrovství.
Už během soboty jste si vypracoval solidní náskok. Jel jste na hraně?
Záleželo, na které části vložky jsme zrovna byli. Tam, kde se nám líbilo, jsme se snažili jet na maximum. Vždycky se dá přidat, než člověk někde vyletí.
Uklidnil vás náskok před nedělní etapou?
Dá se to tak říct. Podmínky byly složité, pršelo, a navíc se jelo v opačném pořadí, takže každé auto vyházelo na trať spoustu bláta. Bylo to podobné jako v roce 2010, kdy jsem udělal zbytečné hodiny a z prvního místa jsem nedojel. Letos jsme se z toho ponaučili a chtěli jsme se hlavně dostat bezpečně do cíle.
Před nedělní etapou jste vyhrál všechny dosavadní rychlostní zkoušky. Pomyslel jste na to, že byste sérii prodloužil až do cíle?
Pokud by zůstaly podmínky ze soboty, možná bychom se o to pokusili, ale na blátu to nemělo smysl. Při testování navíc bylo vždycky sucho, takže na vodě jsme jeli poprvé až při závodě. Mysleli jsme hlavně na to, abychom udrželi naši pozici.
Loučící se Roman Kresta po závodě říkal, že jel naplno, a stejně to nestačilo k tomu, aby se vám přiblížil. Byl mezi vámi opravdu takový rozdíl?
Myslím si, že zrovna v neděli jel velice slušně, i když my už jsme nechtěli riskovat. V podmínkách, které panovaly, bylo k chybě ještě blíž než obvykle.
Mimochodem, jaké budou závody bez něj?
Myslím si, že to Romanovi nedá a ještě se vrátí. Pořád je v nejlepších letech a za půl roku ho budou svrbět ruce.
Letošním vítězstvím jste se zařadil k dalším čtyřem závodníkům, kteří ve Zlíně vyhráli třikrát. Cítíte se jako legenda?
Ještě nikdo nevyhrál čtyřikrát, takže třeba to zkusíme dokázat za rok.
A co pětinásobné vítězství? Za něj byste dostal pohár natrvalo.
Anebo stačí vyhrát třikrát v řadě. Byl jsem tomu hodně blízko, ale v roce 2010 jsem si to sám pokazil.
Vyrovnaný škodovácký rekordVůz Škoda Fabia S2000 vyhrál Barum Czech Rally Zlín už popáté v historii. Za volantem vítězného auta třikrát seděl Jan Kopecký (2009, 2011 a 2013), jednou Belgičan Freddy Loix (2010) a jednou Fin Juho Hänninen (2012). |
Liší se něčím letošní vítězství od těch předchozích?
Určitě tím, že zahraniční konkurence byla menší. Breen ani Bouffier nepřijeli, ale po sportovní stránce barumka zapadla mezi minulé roky.
Které vítězství bylo nejtěžší?
Určitě v roce 2011, kdy nás trápily problémy s posilovačem.
Prý jste si do vozu připravil šampaňské, abyste skropil mechaniky dřív než oni vás.
To je pravda. (rozesměje se)
Odnesli to hodně?
Trochu.
Jaké máte nejbližší plány?
Určitě pojedeme Polskou rallye.
Cítíte, že jste blízko evropskému titulu?
Víte, jak to je. Stát se může cokoli. Člověk neví, co bude zítra, natož za dva týdny.
Kromě toho máte reálnou šanci na obhajobu českého titulu, se kterou se původně nekalkulovalo. Stačí uspět za měsíc při závěrečném podniku v Příbrami.
Nad tím zatím nepřemýšlím. Prioritou pro mě stále zůstává mistrovství Evropy.