Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Grand Prix v Brně bez výhrůžek. Letos jsme vysmátí, říká šéfka okruhu

Španěl Marc Márquéz jede v zatáčce na brněnském okruhu před italským závodníkem Valentinem Rossim. | foto:  David Neff, MAFRA

23 2016
Usadila se do kanceláře, odkud je dokonalý výhled na cílovou rovinku. Jenže zatímco ještě před pár desítkami minut tu řvaly motory a na tribunách podél seděly stovky diváků, teď byl klid a prázdno. A Ivana Ulmanová řekla: „Loni touto dobou jsem tady seděla vyšťavená a firma byla na pokraji krachu. Dnes jsme vysmátí.“

Autodrom, kterému šéfuje, už totiž není pořadatelem brněnského závodu MotoGP. Teď na něj peníze shání Spolek pro Grand Prix, který založilo město Brno, Jihomoravský kraj a regionální centrála cestovního ruchu, a okruh jen pronajímá dráhu a své služby.

I proto z úst Ulmanové, která je ředitelkou okruhu 10 let, nevzešla obvyklá hrozba, že se bez veřejné podpory jedou motorky naposledy.

Teď si totiž Spolek z veřejných peněz zajistil minimálně 90 milionů.

Takže organizace byla pro vás klidnější?
Určitě. Nejsme pod stresem, protože finance jsou alfou a omegou. Loni jsme tady seděli vyšťavení, firma byla na pokraji krachu. Dnes je to jinak. Snažili jsme se Spolek podporovat, ale některé aktivity jsou pro něj složité, až z toho zůstává rozum stát. Třeba se každý rok objednává šest generátorů. Spolek tak udělá výběrové řízení, jenže pak zavolá Dorna (promotér MotoGP – pozn. red.), že jich letos chce sedm. A tak se musí výběrové řízení zrušit a udělat nové. Když jste soukromý subjekt, tak prostě objednáte jeden navíc a je to.

Co se změnilo pro okruh?
Dělali jsme to stejné, pár věcí dozorovali, s dalšími radili. Pro Spolek to bylo stejné, jako kdyby vám řekli, že zítra budete lékařem v nemocnici – taky byste nevěděli vůbec nic. Snažili jsme se co nejvíce pomoct. Ale začátky byly tvrdé, hlavně se vstupenkami. Před Vánocemi byl výpadek předprodeje.

Ředitelka automotodromu Brno Ivana Ulmanová

Ředitelka automotodromu Brno Ivana Ulmanová

Zvládl tedy Spolek tu „operaci“?
S naší pomocí ano. Pacient přežil. Ale já bych je nekárala. Neznali spoustu věcí. A i my, kteří MotoGP pořádáme roky, když jsme jim know-how předávali, jsme zjistili, jaké detaily unikají.

Poprvé po 10 letech klesla souhrnná návštěva pod 200 tisíc diváků. Může za to déšť, nebo právě potíže s předprodejem?
Jednoznačně chybějící vánoční předprodej. Protože co je doma, to se počítá. A na předprodej se vždy klade důraz, je to o zvyku lidí. Když si zvyknou kupovat na Vánoce dědovi vstupenku, tak ji prostě chtěli i loni. Místo ní mu pak koupí něco jiného a proč by dodatečně za něj znovu vyhazovali pět tisíc. Mrzí mě to, protože jsme to lidi naučili. Stejné to je, když jsme začali prodávat lístky k nám na Sachsenringu. První rok jsme prodali pár vstupenek, poslední roky máme fantastické prodeje. Němci si na to zvykli, laškují u stánku s děvčaty, k tomu si ještě koupí tričko. Tak to má být.

Zachránil Spolek MotoGP v Brně?
Nebýt ministryně školství Valachové (ČSSD) a brněnského primátora Vokřála (ANO), tak jsme tady určitě neseděli. Byl by konec.

Fotogalerie

Ale zase zmizel každoroční křik o dotace a že se jede naposledy.
Jenže my léta volali jen po tom, aby nám stát přispěl na zalistovací poplatek (ten se platí promotérovi za možnost závod pořádat – pozn. red.). Vše ostatní jsme byli ochotni platit z našich zisků, i kdyby prodeje vstupenek byly nižší. Dnes je poplatek na straně Spolku a my jsme vysmátí. Kdyby systém umožňoval, že nám přijde příspěvek na zalistovací poplatek, tak nemusely být problémy, kdo objedná tribuny a security.

Zajímalo by mě, který jiný sportovní podnik má stejné problémy jako Grand Prix? Jestli existuje jiná sportovní či kulturní akce, kterou organizuje hejtmanství a primátor?

Co ale vím, tak vaše vztahy s jihomoravským hejtmanem Haškem nejsou příliš vřelé.
Co se týká spolupráce v minulosti, tak si nemůžu stěžovat. Co se s ním ale stalo v posledních dvou letech, je mi záhadou.

Některé problémy vám zůstaly. Pořád splácíte dluhy za zalistovací poplatek z minulých sezon?
Ano. Máme s Dornou splátkový kalendář na pět let.

Jezdci si rovněž letos stěžovali na potíže s dráhou, že?
Na trati jsou tři zvlnění, a byť jsou banální, tak se nacházejí ve stopě a třeba Ital Iannone kvůli tomu v sobotu boural. Bude nutné vyměnit vrstvu asfaltu, ale jelikož to bude stát minimálně 60 milionů, hledáme metodu, jak vlnění spravit, abychom výměnu o rok oddálili. A budeme muset v jedné zatáčce udělat nový plot, protože tam šla motorka přes svodidla. Jezdí se rychleji, razantněji. A motorka se prostě ven nesmí dostat.

Autor:







Nutrend NEOCARNITARGIN s ženšenem 500 mlNutrend NEOCARNITARGIN s ženšenem 500 ml

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze