Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Hrozilo, že Krestův vůz začne hořet. Proto na Barum rallye skončil

SKONČIL PŘEDČASNĚ. Roman Kresta vedl po čtvrté rychlostní zkoušce klasifikaci, ale po následujícím testu musel odstoupit kvůli prasklému výfuku. | foto: Luděk Ovesný, MAFRA

1 2014
V pozici, na které ho chtěla vidět spousta fanoušků, figuroval po čtvrté rychlostní zkoušce Barum rally Roman Kresta. Vedl klasifikaci. Jenže už po následujícím testu musel myšlenky na historický čtvrtý triumf zapudit. Sice ho dojel, ale vzápětí odstoupil. Vyřadil ho prasklý výfuk. „Zklamání cítím, ale to jsou závody,“ podotkl Kresta, kterého ve Škodě Fabii S2000 doplňoval Petr Starý.

Co přesně se stalo?
Šlo o vadu materiálu. Auto bylo úplně nové, takže mě ani nenapadlo, že by se něco takového mohlo stát.

Nešlo výfuk provizorně opravit a pokračovat v pomalejším tempu do servisu, kde by ho mechanici vyměnili?
Kdybychom tam zamířili rovnou, tak ano. Ale nás ještě čekaly další dvě erzety a to nešlo. Je v něm vysoká teplota a riziko, že by auto začalo hořet, bylo velké. To si nemůžu dovolit.

V plném tempu jste zvládl pět rychlostních zkoušek. Jaký jste z nich měl dojem?
Velmi dobrý. Cítil jsem se jako zamlada. Byli jsme rychlí, přitom jsem nejel přes vint. Všechno bylo způsobené tím, že auto jsme piplali více než půl roku, aby bylo na nějaké úrovni. Závod ukázal, že se nám to povedlo.

Rozjel jste ho tak, že jste mohl reálně pomýšlet na vítězství.
Sebe i auto jsem připravil tak, že jsme na výhru opravdu měli. Práce nepřišla vniveč. Na druhou stranu výsledek, na který jsme mohli pomýšlet, se nedostavil. Ale to je Barumka. Technika bohužel řekla ne.

Nebyl jste jediný ze špičky, který předčasně odstoupil z boje o prvenství. Vypadli z něj i zahraniční favoriti Breen, Abbring či Lappi. Překvapilo vás, že tolik favoritů odstoupilo?
Ano. Hlavně pro diváky to byla škoda, protože závod tím předčasně skončil.

Na špici se dlouho pohyboval i Jaromír Tarabus, kterému chystáte vůz. Jenže doplatil na to, že vylétl z trati a nabral téměř dvouminutové manko. Jak jste byl s jeho výkonem spokojený?
Je to škoda, protože mohl zopakovat stupně vítězů. Vždyť zajížděl první druhé časy. Ale i Mira potvrdil, že auto jsme nachystali dobře. Jel hodně rychle.

Přesně před rokem jste ohlásil konec kariéry, přesto jste se na startu Barum rally objevil. Může z vás dobrý pocit z jízdy zase udělat pravidelného účastníka rallyových závodů?
V této chvíli určitě ne. Loni jsem řekl, že Barumka je můj poslední závod a stejně jsem to nedodržel. Rozhodl jsem se, že ji pojedu zase. Byl to můj zdejší devatenáctý start, a když bude za rok zase šance, asi do toho půjdu. Ale o ničem dalším nepřemýšlím.

Spousta lidí dorazila k trati jen kvůli vám. Potěšilo vás to?
Do jisté míry jsme startovali právě kvůli nim. Spousta lidí, známých či neznámých, se neustále ptala, jestli pojedu. Chtěl jsem jim udělat radost.

Co vás čeká po Barumce?
Tým pokračuje dál. Příští týden pojedeme do Vyškova, kde bude závodit Robert Adolf (Kresta mu chystá vůz - pozn. aut.). Doufám, že auto tady moc nepoškodil. Navíc si na tento závod od nás chce půjčit fabii Honza Sýkora. S Mirou nás čeká evropský dvojzávod ve Švýcarsku a na Korsice. K tomu už budeme muset chystat věci na příští rok.

Můžete už něco naznačit?
Ne, nic není rozhodnuto.

Když Korsická rallye patřila do mistrovství světa, pátým místem jste tam dosáhl svého maxima v seriálu. Neláká vás vyzkoušet si tamní tratě znovu?
Neláká.







Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze