Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Dilema jezdce Matějovského před finále: honit lídra, či bránit stříbro?

Michal Matějovský a jeho BMW 320 SI. | foto: archiv

24 2014
Na první pohled vypadá ztráta zatím druhého Michala Matějovského na lídra evropského šampionátu FIA ETCC cestovních vozů před víkendovým posledním závodem jako těžko dostižitelná. Ale stát se může i díky dvojnásobnému bodování spousta věcí a proč se o titul nepokusit, když je k němu jediný stupínek? Taková šance se už nemusí opakovat.

Jenomže při stanovování taktiky pro víkendový finálový závod, který se pojede na okruhu v sicilské Perguse, se hradecký automobilový závodník ze stáje Československý motorsport musí ohlížet také na to, že se za ním s nevelkým bodovým odstupem sešikovalo hned několik jezdců, kteří budou chtít útočit na jeho druhou příčku.

Avšak i kdyby snaha Matějovského dohnat na Sicílii zatím suverénního lídra šampionátu nebyla úspěšná, mistrovský titul v jeho týmu zůstane. Oním lídrem je totiž jeho kolega ze stáje Křenek Motorsport, za kterou mistrovství Evropy jezdí, Petr Fulín, jenž prvenství v tomto seriálu obhajuje.

„Nyní to spíš vidím tak, že pro mě bude důležitější ubránit druhé místo.“

Michal Matějovský

„Musíme to nějak strategicky vymysle, ale uvidí se až na okruhu, nyní to spíš vidím, že pro nás bude důležitější uhájit druhé místo,“ uvedl Matějovský před vyvrcholením sezony, které mu může přinést výrazné zlepšení jeho loňského pátého místa.

Co rozhodne o vaší taktice pro závodní víkend na Sicílii?
Hodně bude záležet na tom, jak budeme rychlí a zda budu mít na to, abych se před Petra dostal. Petr je extrémně rychlý po celou sezonu, ani já bych na tom neměl být špatně.

Jezdíte s vozem stejné značky BMW, je mezi nimi velký rozdíl?
Auta jsou stejná, dokonce z linky sjela hned za sebou, Petrovo má označení 616, moje 617. Znamená to sice, že mají stejné základní komponenty, ale pak rozhoduje nastavení a v tom jsme každý trochu jiný. Tohle pak rozhoduje.

Jak rozdílní jste jezdci?
Docela dost, Petr jezdí víc agresivně, já jsem spíše klidnější typ.

ME cestovních vozů

  • Okruhový seriál, letos má v kalendáři pět závodů.
  • Začalo se v Le Castellet (Francie), poté se jelo na Slovakia Ringu, rakouském Salzburgringu a zatím poslední závod jezdci absolvovali v belgickém Spa.
  • Šampionát vyvrcholí o víkendu finálovým závodem na Sicílii na okruhu Pergusa.
  • Po čtyřech závodech je toto průběžné pořadí: 1. Petr Fulín 82 bodů, 2. Michal Matějovský 48, 3. Peter Rikli (Švýc.) 38, 4. Samuel Sládečka (Sloven.) 27, 5. Christian Fischer (Švýc.) 26.
  • V prvních čtyřech závodech může jezdec během závodu získat maximálně 23 bodů, finálový závod je ale bodován dvojnásobně a závodník tak může získat až 46 bodů.

Komu bude sicilský okruh vyhovovat víc?
Těžko říct. Loni jsem na něm závodil a vcelku mi sedí. Musí se počítat s tím, že má vyšší obrubníky a do zatáček se musí jet dost agresivně. To se však může i vymstít, protože nájezd na obrubníky může auto rozhodit. Loni Petr i kvůli tomu naštípl nápravu.

Říkal jste, že musíte vymyslet taktiku, dá se počítat s týmovou spoluprací?
S takovou, jaké jsou třeba ve formuli 1, určitě ne, i když něco v rámci fair play se dá. Já ale musím počítat s tím, že Petr je závodník, který jede stále na maximum.

Má vůbec cenu pokoušet se ho nahánět?
Takhle to neberu, ale jsou to závody a stát se může cokoliv. Třeba i to, že bude zlobit technika a body nebudou žádné, což nikomu, a už vůbec ne Petrovi, nepřeju. V tom případě je ve hře ještě tolik bodů, že ke změně dojít může. Ale takový vývoj nepředpokládám.

Ani vy si nemůžete být jistý druhým místem.
Právě, kluci za mnou jsou rychlí a bodově ne až zase tak daleko.

Předpokládám, že po loňském pátém místě byste druhé, které zatím držíte, bral. I třeba proto, že byste pro svůj tým získali první dvě příčky v šampionátu.
Určitě, navíc vedeme i Pohár národů a máme šanci ho obhájit, takže i tohle bude hrát roli. Ale v hodnocení jezdců můžu mít i smůlu a propadnout se dolů.

Spočítal jste si, kam až se případně můžete propadnout?
Klidně až na páté, které jsem obsadil loni. Doufám, že se to nestane, protože oproti loňsku cítím vzestup, skoro každý závod jsem byl na bedně. Ale dvojnásobné bodování je ošidné.







Cuketovo čokoládový chlebíček
Cuketovo čokoládový chlebíček

Potěšte rodinu rychlou dobrotou.

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze