Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Věřil bych si spíš na spurt v Opočně, říká Hunal. Rovina mu nesedí

Martin Hunal vítězí v první etapě závodu Vysočina. | foto: Jaroslav Šnajdr, MAFRA

15 2014
První etapu vyhrál, po zbývajících třech vystoupil na stupně vítězů a před poslední etapou vedl. Přesto si cyklista hradecké stáje Bauknecht Author Martin Hunal musí na své premiérové vítězství v etapovém podniku ještě počkat. V poslední etapě závodu Vysočina 2014, který se jel minulý týden, ho ze žlutého trikotu vysvlékl Francou Guerin. I tak by měl čtyřiadvacetiletý borec v pátek a v sobotu patřit k oporám hradecké stáje v závodech, které pořádá.

„Cítím se hodně unavený, protože jsme v poslední době hodně závodili, ale zdravě nažhavený,“ řekl Hunal.

Co chybělo, abyste minulý týden poprvé v kariéře vyhrál etapový závod?
Poslední etapa, v níž byl Francouz Guerin lepší. Věděli jsme, že se Etixx chystá zaútočit, vcelku brzy se také tak stalo, a my jsme se pak pokoušeli jeho únik dohonit. Ale když jsme ho začali stahovat, nastupovali i další a nám už trochu docházely síly.

Přesto si druhé místo z letošní Vysočiny asi zařadíte mezi své největší cyklistické úspěchy.
Ano i proto, že se jelo na Vysočině, kde žiju, byl to pro mě domácí závod. Navíc první etapu jsme zajeli výborně a já ji vyhrál, v dalších jsem by druhý. Ale v celkovém umístění si možná víc cením třetího místa, které jsem před dvěma lety vyjel v závodě Okolo Irska, kde jsem navíc vyhrál také hodnocení o nejlepšího vrchaře.

Ví se o vás, že umíte velmi dobře spurtovat, jak si věříte na kritérium v Hradci, kde to bude rozhodující?
Ve spurtech si opravdu docela věřím, ale ne na těch na rovině, kde se jede velkou rychlostí a ve hře jsou lokty, to zase tak docela moje parketa není. Umím těžit ze zrychlení a vyhovují mi těžší dojezdy, třeba mírně do kopce. Proto bych si větší šance dával v případě, že by se mi podařilo dostat do závěrečného spurtu v sobotním závodě v Opočně. Těžká trať i náročný dojezd by mohly hrát pro mě.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze