Od pořadatelů Valašské rally, jež startuje v pátek v podvečer, podobnou odměnu čekat nemůže. Možnosti zdejších organizátorů jsou přece jen menší. Ale motivaci továrního jezdce Škody Motorsport to nezmenšuje. Zase chce vyhrát. "S továrním zázemím jiné cíle mít nemůžu," potvrdil Kopecký.
Druhý díl mezinárodního mistrovství republiky nemá většího favorita. Pilot z Kostelce nad Orlicí totiž doma kraluje už druhým rokem. V loňské sezoně proměnil všechny tři starty v prvenství a dominoval také na letošní rakouské Lednové rallye, která na začátku roku otevřela český šampionát.
"Statistiky si nedělám a svoje výhry nepočítám. Vždy se soustředím jen na nejbližší závod," okomentoval vítěznou sérii 30letý pilot. Po třech sezonách, kdy se soustředil na zahraniční závody a seriál Intercontinental Rally Challenge, se Kopecký vrátil domů. Od mladoboleslavského týmu dostal jasný úkol - vyhrát titul.
"Náš mistrák má vysokou úroveň, takže to nebude nic jednoduchého," upozornil. "Na druhou stranu v Česku je to pro mě jednodušší. Vím, do čeho jdu, jaké jsou tady podmínky, jak si nastavit auto," dodal.
Pozice továrního jezdce ve Škodě Fabii S2000, nejlepším autě své kategorie, svádí k otázce, zda je schopný vyhrát všech sedm podniků letošního šampionátu. To se dosud nikomu nepovedlo.
"V našich silách to opravdu je, ale tak daleko nepřemýšlím. Stačí jedna chyba a všechno může být jinak," podotkl Kopecký. "Teď nás čeká valaška a pak závody, kde jsem dlouho nejel. Na Šumavě je doma Venca Pech, v Českém Krumlově to zase jde Romanu Krestovi," zmínil své největší soupeře.
V okolí Valašského Meziříčí bude závodit jen týden poté, co triumfoval na Kanárských ostrovech. Nabitý program mu ale nevadí. "Jsem mladý a mám dobrou fyzičku, takže unavený se necítím," pousmál se jezdec. "Nevadil mi ani dlouhý let. Četl jsem detektivku, uteklo to rychle."
Kopecký poprvé v Česku představí svého nového navigátora Pavla Dreslera, který před podzimní Kyperskou rallye nahradil nemocného Petra Starého. Mají za sebou tři společné závody - dva na šotolině a jeden na asfaltu.
"Na Kanárech jsme řešili nějaké nedostatky při změně rytmu, protože pro spolujezdce to byl hodně těžký závod," upozornil Kopecký. "Ale pořád jsme se o tom bavili, Pavel se zlepšoval a druhý den byl stoprocentní." Start v turistické destinaci sloužil jako příprava na valašku jen částečně. Kopecký byl v závodním rytmu. Ovšem to je vše. Oba podniky se totiž liší jako noc a den.
"Tamní nastavení se u nás vůbec nedá použít," přisvědčil jezdec. "Podmínky na Kanárech byly specifické. Zatáčku, kterou v Česku projedu na trojku, jsem tam zvládl na čtverku. Auto na asfaltu neuvěřitelně drží, ale zase musíme přemýšlet, jak jet rychle a přitom nezničit pneumatiky."