Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

König už myslí na Tirreno: S Froomem proti Contadorovi, to bude mít náboj

Leopold König během druhé etapy Kolem Ománu. | foto: Profimedia.cz

26 2015
Z Arabského poloostrova se vrátil do Evropy, přesněji na středomořské pobřeží v Nice. „Začínáme tu minikemp pro deset kluků. Půlka se připravuje na Tirreno a druhá půlka na Paříž-Nice,“ vysvětloval Leopold König. V etapách kolem Ománu skončil předtím český cyklista v barvách týmu Sky na 24. místě.

Loni jste si Omán nemohl vynachválit. Letos už se vám přece jen tolik nelíbil?
Já se tam hodně těšil, pamatoval jsem si z loňska, že je to relativně příjemný start do sezony. Ale letos už z toho závodu tolik nadšený nejsem. Kdybych si mohl vybrat, asi už bych tam příští rok nejel. Spousta věcí se změnila, například hotel, který byl tentokrát relativně daleko od všech etap. Přitom tři etapy jsme absolvovali skoro na stejných silnicích. Přibyly proto dlouhé transfery před etapami i po nich. A styl závodění byl takový, že se jelo čtyři hodiny volně a pak balík na poslední půlhodině totálně vybouchl. Bylo to spíš pro klasikáře. 

Navrch tentokrát nespolupracovalo ani počasí, že?
Bohužel. Za počasí nikdo nemůže, ale byla to smůla. Byl jsem rád, že pátou etapu nakonec zrušili, šlo opravdu o extrém. Nejprve písečná bouře a teploty padesátky a pak nebezpečné sjezdy. A riskovat, že vám při sjezdu ve stokilometrové rychlosti před zatáčkou bouchne guma, není zrovna to pravé.

Leopold König

v roce 2015

5. místo Tropheo Andratx Mirador (Mallorca Challenge)

3. místo Tropheo Serra de Tramuntana (Mallorca Challenge)

24. místo Kolem Ománu

Další program:

11.-17. 3. Tirreno-Adriatico

23.-29. 3. Kolem Katalánska

21.-24. 4. Kolem Trentina

9.-31. 5. Giro d´Italia

Takže příště se ve stejném termínu radši vydáte do Algarve nebo do Andalusie?
Asi tak. V Andalusii jsem v minulosti začínal sezonu třikrát s NetAppem. Bavil jsem se o tom i s Chrisem Froomem a on asi věděl, proč už do Ománu nejel, ty dva předchozí roky mu stačily. Je to krásný závod, máte tam jistotu, že bude teplo, ale všechny ty věci okolo i samotné cestování jsou docela složité. V pondělí jsem cestoval z Ománu asi dvanáct hodin, letěl jsem o půlnoci, nejprve do Curychu, pak do Nice a přiletěl jsem docela mrtvý. To vám moc nepřidá. A k tomu ještě ty výkony... Protrpěl jsem si to.

Už v průběhu minulého týdne jste hovořil o tom, že zkraje etapových závodů míváte ve velkém vedru problémy.
Myslím, že šlo o kombinaci cestování, prvního vedra v sezoně a toho, že po závodech na Mallorce mě dva dny pobolívalo v krku. Asi jsem se potom dostatečně nerozjel. Jinak si to nedovedu vysvětlit, protože až do posledního tréninku před Ománem jsem měl relativně dobrá data a také pocitově se cítil velice dobře. Ani s trenérem jsme nenašli žádnou jinou možnost, proč by mi forma po Mallorce tak klesla. Spíš tedy byly na vině okolní vlivy.

Při nejobtížnějším stoupání na Green Mountain jste pak brzy pochopil, že s vrchaři nedokážete držet krok?
V tom horku mě do toho tělo vlastně ani nepustilo, takže jsem jel relativně v klidu. Snažil jsem se ze začátku aspoň pomoci Woutu Poelsovi, ale tomu také Omán moc nesedl. Jediné co nás utěšovalo, byly výsledky našich kluků ze Sky v Andalusii a Algarve. My byli v Ománu taková menší odloučená skupina a naštěstí se o nás nikdo mediálně moc nezajímal, protože všichni sledovali tyhle dva závody.

Na Green Mountain jste však nebyl jediným kvalitním vrchařem, který měl problémy. Ještě víc se trápil například Joaquim Rodríguez.
No, takových nás tam bylo dost. Třeba Moreno, Barguil i spousta dalších vrchařů. Omán je závod, kde se může stát cokoliv, a snadno vám to nesedne.

Leopold König

Váš sportovní ředitel Nicolas Portal jej každopádně vyhodnotil jako dobrou součást přípravy. Výsledky zatím podle jeho slov nebyly tolik podstatné.
Já to vidím podobně. Najeli jsme závodní kilometry a trošku jsme si zajezdili rychle, navíc v podstatě ve všech terénech: krátké kopce, dlouhý kopec, etapy na větru. Dalším přínosem pro mě bylo, že jsem se dával dohromady s týmem. Šlo o můj první etapový závod ve Sky, tak už aspoň vím, jak při etapáku tým pracuje. Celý ten týden hodnotím jako pozitivní, z výsledku žádné závěry nedělám.

Nyní vás čeká Tirreno-Adriatico, kde poprvé pojedete v týmu s Chrisem Froomem. V Andalusii měla Froomova „parta“ čtyři jezdce v první osmičce. Vezmete stejným útokem i Tirreno?
No jestli budeme takhle pokračovat... Máme na Tirreno i na Paříž-Nice hodně silný mančaft. V Itálii bude cíl týmu jasný: vyhrát. Jestli se mi k tomu podaří skončit do desítky, byl by to bonus.

Ve službách Chrise Frooma změříte síly s Albertem Contadorem, kterému bude na Tirrenu pro změnu pomáhat Roman Kreuziger. Pro českou cyklistiku to bude vlastně unikátní závod: dva Češi pojedou proti sobě coby významní pomocníci dvou momentálně možná nejlepších cyklistů světa.
Pro české diváky i pro všechny ostatní fanoušky to bude určitě krásný závod, i proto, že bude k vidění na Eurosportu. Stejně jako na Andalusii očekávám obrovskou bitvu mezi Chrisem a Albertem. Strašně se na to těším, i pro mě to bude další nová zkušenost, poprvé pojedu pro Chrise. A tím, že tam bude i Roman s Albertem, bude to mít pro Čechy opravdu zvláštní náboj.

Navíc také Zdeněk Štybar v dresu Etixxu...
Přesně tak, kompletní česká špička.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze