V říjnu při vsetínském rallysprintu a ve Švýcarsku jste už dokonce ani nestartoval. Proč?
Závěr sezony jsem vypustil kvůli pracovním povinnostem. Mám firmu a bylo potřeba toho hodně udělat. V mistrovství Evropy, domácím mistrovství ani rallysprintovém šampionátu už jsme neměli šanci na nějaké výrazné umístění, proto jsme se s Tondou dohodli, že tyhle závody vynechám.
Co se stalo v září na Asturijské rallyPosádka Škody Fabie S2000 Antonín Tlusťák – Jan Škaloud se v osmé rychlostní zkoušce španělské Asturijské rally dostala do smyku a narazila do jednoho z diváků, který stál v nebezpečném prostoru na výjezdu ze zatáčky. Vážně poraněný divák svému zranění podlehl. |
Zacloumala s vámi i tragická událost na španělské Asturijské rally, kdy po vaší havárii zemřel divák?
Chuť závodit opadá. Když vyhráváte, máte na to jiný pohled, než když se nedaří a ještě se stávají takovéhle špatnosti. Člověku to určitě nepřidá.
Letošní sezonu v Česku provázely tragické události. Čím si je vysvětlujete?
Myslím si, že je to shoda náhod. Třeba teď naposledy šlo o pochybení jedince. Že zemřely čtyři mladé životy, to je špatné. Ale nesouhlasím s těmi hony, které se na nás pořádají – že by se snad měly závody úplně zrušit. Lidé umírají všude, i při fotbale nebo hokeji. Ale na rally se nahlíží jinak a média se do toho podle mě moc opřela.
Zkuste srovnat organizaci mistrovství Evropy a domácí závody. Mají čeští pořadatelé v něčem mezery?
Pravidla jsou všude jasně daná a dodržují se. Diametrální rozdíl je v tom, že se u nás jezdí především v profilech v nižších nadmořských výškách, silnice jsou rovné, a proto se tady jezdí ve větším tempu.
Co vy a příští sezona? Zůstanete věrný Antonínu Tlusťákovi?
Ano.
A vaše cíle?
Chceme se soustředit na mistrovství Evropy.