Úprava spočívá ve výměně obrubníku. Nyní tam jsou oblé a od příští sezony je vystřídají zcela ploché. Rovné obrubníky jsou obvyklé na řadě okruhů, i v Brně. Oblých je stále ještě většina a především diváci a fotografové je mají rádi. Proč? Když přes ně v zazáčkách piloti jezdí, často auta nadskočí na dvě kola.
"Bude to tak lepší," líčí Kroužek. "Když pilot jedoucí třístovkou, jako právě Careca se starší formulí 1, chybuje a na obrubník najede, nemůže to nikdy skončit dobře." Místo dostalo brzy po havárii přízvisko Retardér smrti.
Jeden z nejzkušenějších a nejlepších českých pilotů Josef Kopecký Kroužkův plán bere, nicméně má k němu zásadní připomínku: "Bude to určitě bezpečnější, ale rychlost se nesníží, spíše naopak, protože jezdci se budou méně bát. Já bych tam postavil klasický retardér, před kterým bychom museli řadit alespoň o dvě rychlosti dolů."
Pole závodních kamionů se právě přiřátilo k mosteckému ratrdéru. Na snímku jede mimo trať Fin Harri Luostarinen. |