Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Věřím, že příští ročník Dakaru nám ukáže lepší tvář, říká Kilián

Posádka Martina Kolomého na Rallye Dakar | foto: Petr Lusk / Miroslav Forman/ BUGGYRA 2014

16 2014
Posádka Tatra Buggyra Racing týmu s pilotem Martinem Kolomým a plzeňskými bratry René a Davidem Kiliánovými letošní Rallye Dakar nedokončila. Ale už spřádá plány na další rok.

Dokázali jet s hořící pneumatikou, dlouhých osm hodin tvrdě pracovat v horském průsmyku, jen aby mohli pokračovat. Několik dnů nespali, do cíle jedné z etap dojeli na třech kolech. Přesto tým Tatra Buggyra Racing s pilotem Martinem Kolomým a plzeňskými bratry Kiliánovými musel letošní Rallye Dakar ještě na argentinském území kvůli technickým problémům vzdát.

"Bylo až dojemné číst vzkazy od našich fanoušků. Setkali jsme se tu dokonce s krajany, kteří žijí poblíž Salty a bylo strašně příjemné vědět, jak to s námi prožívali. Jsme všichni moc zklamaní, že pro nás Dakar skončil předčasně. Doufáme, že fanoušci na nás nezanevřou a že příští ročník Dakaru nám ukáže přívětivější tvář," vzkázal plzeňský navigátor René Kilián.

Však také hned, jak překonali zklamání, začal už tým Tatra Buggyra Racing plánovat příští ročník nejextrémnější soutěže světa.

"Opustit soutěž pro nás bylo hodně těžké, ale když jsme se s chladnou hlavou ohlédli, znovu jsme museli uznat, že to bylo správné rozhodnutí. Teď už se snažíme hledat jen pozitiva, protože Dakar je soutěž, která nemá obdoby. Detailně rozebíráme vše, co se nám přihodilo, diskutujeme a snažíme se nacházet nejlepší koncepci pro příští rok," říká Martin Kolomý.

Že rozhodnutí opustit Dakar bylo správné, si posádka ověřila už při sedmisetkilometrovém přesunu k 9. etapě v Calamě. Týmy čekal přejezd hor. Při přejetí pasu 4175 metrů nad mořem se těšily na sestup, ale následně vystoupaly až k pěti tisícům metrů, kde se pohybovaly dalších šest hodin...

"Byly to nádherné scenérie, ale vzduch tak řídký, že na některé kluky přicházely mdloby. Jízdu jsme přizpůsobili FatBoyovi, který má nápravu pouze na dojetí. Ale říkali jsme si, že tady, kdyby nás potkalo něco zlého, si nikdo neuměl představit cokoli opravovat, a to raději nepřipomínám hluboké sráze," zamrazilo kopilota Davida Kiliána.

Právě v 9. etapě Dakaru dosáhly posádky svého nejsevernějšího bodu a poprvé spatřily oceán. Ale už bez "FatBoye", jak se tatrovce Kolomého týmu přezdívá.

Závodní speciál Tatra 815 Buggyra předvedl několik inovativních řešení, mnohé z nich hodlá automobilka Tatra aplikovat do sériové výroby.

"Teď chceme vše vyhodnotit, poučit se a pečlivě připravit pro příští rok. Jsem přesvědčen, že zde budeme opět stát na startu a usilovat o nejvyšší příčky. I letos, kdy jsme zde s naším konceptem poprvé, jsme dokázali jet stejně rychle jako ti nejlepší a nebýt problémů s přední nápravou, troufám si říci, že bychom se určitě na špičce pohybovali až do konce závodu," uvedl ředitel Buggyry Robin Dolejš. Tak tedy za rok...

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze