Michael Schumacher odstartoval z druhého místa, ale na zadní křídlo Räikkönenova McLarenu se musel dívat jen do desátého kola, po kterém jeho předpokládaný nástupce ve Ferrari zmizel v boxech.
GP Německa jsme sledovali on-line ZDE
Ani při zastávce v boxech nepřišel sedminásobný mistr světa o vedení, tak rychlé stroje Ferrari do Německa přivezlo. Navíc mu celou cestu za 89. vítězstvím kariéry spolehlivě kryl záda týmový kolega Massa.
"Máme za sebou úžasný víkend. Nejdůležitější věcí je, že ztrácím na Fernanda už jen jedenáct bodů. Tvrdě jsme spolu s Bridgestonem pracovali a jsme šťastni, že se výsledky dostavily. Musíme vydržet a dál tlačit na vývoj. Po dnešku musí být každému jasné, že mistrovství světa je otevřené," pochvaloval si ještě před pár měsíci odepisovaný nejstarší pilot ve formuli 1.
O napínavý závod s povedenými předjížděcími manévry se zasloužil zejména v cíli třetí Kimi Räikkönen. Kvůli strategii tří zastávek v boxech i kvůli časové ztrátě při výměně kola se od startu pohupoval polem nahoru a dolů, aby v závěru přetlačil v zatáčce Jensona Buttona a vybojoval konečné třetí místo.
A na stejném místě potřebuje být na konci sezony i v konečném pořadí. Po závodě na Hockenheimu se zdá být tento cíl reálný. Radost měl o to větší, že konečně, na šestý pokus, dokončil Velkou cenu Německa.
Ferrari - jako za starých časů
Starty tým z Maranella v poslední době zvládá a ani na rozpáleném Hockenheimu neudělal výjimku. Michael Schumacher i Massa si snadno udrželi pozice vybojované v kvalifikaci. Zavěsili se za Räikkönenem, ale dopředu věděli, že z něj mít strach nemusejí. Fin měl v nádrži velmi málo paliva. Jinak by je v kvalifikaci nemohl porazit.
A vše šlo přesně podle plánů. Osamocené rudé vozy v čele závodu daly vzpomenout na sezonu 2004, kdy Schumacher s Barrichellem udělali ze zbytku startovního pole komparz. Felipe Massa zatočil do boxové rovinky pro palivo po 19. kolech, Schumacher ho následoval o dva okruhy později a vrátil se na první místě. I když jen s minimálním náskokem před stejně rychlým týmovým kolegou.
Ve 30. kole měly stroje z Maranella před pronásledovateli už půlminutový náskok. Bylo rozhodnuto. Zbýval jediný cíl - dovézt obě auta v pořádku do cíle. Od té chvíle byl všemi očekávaný double téměř formalitou.
Renault - titul mizí v dáli
Pokud ve formuli 1 existuje nějaký jezdec, jehož doménou jsou starty, je to úřadující šampion Fernando Alonso. Ze sedmého místa po kvalifikaci vyrazil jako hladový vlk, po pravé straně objel Buttonovu Hondu a zařadil se na páté místo za týmového kolegu Fisichellu.
Jenson Button se ale velkého jména nezalekl a ještě do cíle prvního kola Španělovi předjetí na startu vrátil. A to měl vedoucí muž mistrovtví štěstí, že se před něj nenatlačil i Pedro de la Rosa z McLarenu.
Ve srovnání se soupeři měl Alonso nejpomalejší auto v sezoně. Zejména před první zastávkou v boxech (ve 20. kole) ztrácel i na Webberův Williams. Po změně nastavení předního křídla sice trochu zrychlil, ale posunout se dokázal jen před týmového kolegu Fisichellu, který se podle týmových pravidel ani bránit nemohl.
Nejbližším soupeřem mu měl být Button, ale ten v přímém souboji ukázal, že Honda byla v neděli v lepší formě. V závěru se naopak na oba renaulty dotáhl Trulli s Toyotou. Na předjíždění modrožlutého bloku ale už neměl sílu.
Do konce roku zbývá šest závodů, a pokud chce Renault obhájit titul, musí přidat. Tempo jeho vývojového oddělení za Ferrari povážlivě zaostává.
McLaren - bez Kimiho ani ránu
Mercedes musel být ve svém domácím závodě vidět. Musel prokázat, že ještě dokáže konkurovat nejlepším. Ale se současným vozem jistotu stupňů vítězů nemá. Zbývalo pokusit se vyhrát kvalifikaci. Kimi Räikkönen dostal do nádrže benzin jen na 10 kol. S tak lehkým strojem byla šance porazit i Ferrari.
A plán vyšel dokonale. Finský rychlík nenašel v rychlosti na jedno kolo soupeře a vybojoval premiérové pole position sezony.
Od chvíle, kdy zamířil Räikkönen z vedoucí pozice po desátém kole do boxů, se zdálo, že to s ním jde od desíti k pěti. Problémy s výměnou pravé gumy ho po návratu na trať posunuly až za Alonsa. A to měl v plánu o jednu zastávku u mechaniků víc než soupeři před ním.
Zdánlivě ztracený Fin se ale dokázal vrátit do závodu a prokázal, že není nejvíce horkým zbožím přestupního trhu formule 1 náhodou. Díky dvěma povedeným zastávkám v boxech se vypořádal s Markem Webberem i oběma renaulty, a když se 12 kol před cílem naposled vrátil na trať, měl před sebou jen obě Ferrari a snaživého Buttona s Hondou.
Třetí místo bylo blízko a Räikkönen se příležitosti chopil, jak se od jezdce jeho formátu očekává. Proti dokonale propočítanému předjížděcímu manévru neměl Angličan šanci. Nejrychlejším monopostem byl na Hockenheimringu po suverénních ferrari McLaren Kimiho Räikkönen.
"Udělali jsme na voze celou řadu změn a je znatelně rychlejší. Aerodynamika se stává opět naší nejsilnější stránkou. Zkusili jsme nasadit nové křídlo a funguje dokonale," řekl Fin ještě po kvalifikaci.
Pedro de la Rosa při druhém startu v sezoně bodovat nedokázal. Smůla ho potkala v kvalifikaci. Po srážce s Ralfem Schumacherem musel startovat z devátého místa a po startu si polepšit nedokázal. Ale to ho mrzet nemuselo. O pár minut později ho odstavila technická závada.
Honda - návrat na body
Jako na houpačce si v letošní sezoně musí připadat v týmu Honda. Před čtrnácti dny ve Francii totálně propadli a nestačili ani jezdcům Red Bullu, na Hockenheimringu dokázal Jenson Button porazit oba renaulty. To v Japonsku nečekali ani největší optimisté.
Základem byla kvalifikace. Button, který do Německa dorazil s nezvyklým plnovousem, vyjel čtvrtou startovní pozici vedle Ferrari Felipeho Massy. Na startu se sice kolem něj přehnaly oba renaulty, ale tím se Brit ve skvěle připraveném stroji neznepokojoval. Před Alonsa se vrátil ještě do konce prvního kola a na konci druhého sledoval ve zpětném zrcátku i jeho týmového kolegu Fisichellu.
Do boxů zamířil brzo. Už po 16. kole, ale nabral do nádrže tolik paliva, že mu stačilo na dalších 25 kol. Renaulty zmizely v dáli a mohl se soustředit na Kimiho Räikkönena, který se 12 kol před cílem vrátil z pit lane za jeho zadním křídlem.
Nepovedlo se. Fin byl ten den neudržitelný. Přesto Button čtvrtým místem dal všem vědět, že s Hondou se musí ještě letos počítat.
Rubens Barrichello si vybral další smolný závod. Ujel dokonce ještě o jedno kolo méně než před čtrnácti dny v Magny Cours. Nic mu nebylo platné, že v 16. okruhu předjel Webbera a posunoval se vpřed. Ve osmnáctém kole zatočil do boxů a chlazení motoru při zastávce selhalo. Krátce po návratu na dráhu se ze zádě jeho stroje vyvalil hustý kouř, který oznámil konec.
Toyota - rychlost není vše
V umění nevyužít v závodě rychlého stroje patří Toyota ve formuli 1 mezi nejlepší a také v Německu se potvrdilo, že zkušený stratég bohaté stáji zoufale chybí. Rychlejší kola dokázali zajet jen první tři jezdci, přesto se tým musel spokojit se dvěma body.
Abychom nebyli nespravedliví, Toyota si vybrala i notnou dávku smůly a platila za nespolehlivost. Trullimu odešel v tréninku motor, a protože se mu příliš nepovedla ani kvalifikace, začínal s plnou nádrží z dvacátého místa. A začal skvěle. V cíli prvního kola byl dvanáctý, ve třetím už jedenáctý, a když se po 28. kole vrátil z boxů, patřila mu devátá pozice.
Před druhým dotankováním jezdil pátý, ale najet dostatečný náskok na vozy Renaultu se mu nepodařilo. Sedmé místo bylo pro tým chabou satisfakcí. Přesto se žádný jiný jezdec neposunul v závodě o tolik míst, jako sympatický Ital.
Ralf Schumacher skončil těsně za body a na vině byly dvě kolize, u kterých lze stěží urči viníka. Nejdříve se v kvalifikaci střetl s McLarenen de la Rosy, takže musel startovat z osmého místa.
A konec nadějí na slušné umístění pro něj nastal už v prvním kole. Ve vlásence Spitzkehre nabral z boku monopost Davida Coultharda a s poškozeným autem musel do boxů. Aby toho nebylo málo, ve 29. kole při plánované zastávce překročil povolenou rychlost v pit lane a za šest kol se musel kolem mechaniků projet znovu. Nebýt tohoto v pořadí třetího zkratu, bojoval by s Rakušanem Klienem o osmé místo.
Red Bull - šťastný bod
Po startu z 15. pozice Rakušan Klien ani nedoufal, že by se mohl vyšvihnout mezi bodovanou elitu, ale spolehlivý výkon spolu se shodou šťastných okolností mu přinesl druhý bod sezony.
Barrichello, Ralf Schumacher, Coulthard, Webber, de la Rosa. Pokud by neměli problémy, tak by všichni tito jezdci skončili před Klienem. Ale na kdyby se nehraje ani ve formuli 1. Proto mladík s vozem rakouského miliardáře Mateschitze bodoval.
David Coulthard se dokázal v kvalifikaci probojovat mezi nejlepších deset a ještě hodinu před startem vyprávěl před motorhome svého týmu, že se cítí na bodový úspěch. Ale mladší Schumacher byl proti. V úvodním kole vystrčil Skota z trati, ten spadl na 14. místo a do konce velké ceny se už do desítky nejlepších vrátit nedokázal.
VÝSLEDKY VELKÉ CENY NĚMECKA:
POŘADÍ
JMÉNO
NÁRODNOST
TÝM
ČAS
1.
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
1h27:51,693
2.
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
+0,720
3.
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
+13,206
4.
Jenson Button
Velká Británie
Honda
+18,898
5.
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
+23,707
6.
Giancarlo Fisichella
Itálie
Renault
+24,814
7.
Jarno Trulli
Itálie
Toyota
+26,544
8.
Christian Klien
Rakousko
Red Bull
+48,131
9.
Ralf Schumacher
Německo
Toyota
+1:00,351
10.
Vitantonio Liuzzi
Itálie
Toro Rosso
+1 kolo
11.
David Coulthard
Velká Británie
Red Bull
+1 kolo
12.
Scott Speed
Spojené státy americké
Toro Rosso
+1 kolo
13.
Mark Webber
Austrálie
Williams
+8 kol
14.
Takuma Sató
Japonsko
Super Aguri
+29 kol
15.
Jacques Villeneuve
Kanada
BMW Sauber
+37 kol
16.
Rubens Barrichello
Brazílie
Honda
+49 kol
17.
Nick Heidfeld
Německo
BMW Sauber
+58 kol
18.
Pedro De la Rosa
Španělsko
McLaren
+65 kol
19.
Sakon Jamamoto
Japonsko
Super Aguri
+66 kol
20.
Nico Rosberg
Německo
Williams
+67 kol
21.
Christijan Albers
Nizozemsko
Midland
DQ
22.
Tiago Monteiro
Portugalsko
Midland
DQ
POŘADÍ JEZDCŮ
|
POŘADÍ TÝMŮ
|
Pohled do garáže týmu BMW-Sauber. |
Technický ředitel Ferrari Ross Brawn v paddocku. |
Pohled do boxů týmu Honda. |
Příprava monopostu Renault. |
Michael Schumacher na tiskové konferenci před GP Německa. |
Jenson Button v motorhome Hondy. |
Kimi Raikkonen, McLaren při tréninku na GP Německa. |
Jarno Trulli s Toyotou na vjezdu do boxů. |
Fisichella, Renault na vjezdu do boxů oři tréninku GP Německa. |
Vůz týmu Toro Rosso |
Japonec Jamamoto (Super Aguri) v Německu při své první Velké cenu kariéry. |
Lékařský vůz FIA |
Fernando Alonso při sobotním tréninku na Velkou cenu Německa. |
Kimi Räikkönen vyhrál kvalifikaci Velké ceny Německa. |
Program před startem Velké ceny Německa. |
Program před startem Velké ceny Německa. |
Program před startem Velké ceny Německa. |
Program před startem Velké ceny Německa. |
Představovaní jezdců před startem Velké ceny Německa. |
Představovaní jezdců před startem Velké ceny Německa. |
Michael Schumacher se raduje z vítězství ve Velké ceně Německa. |
Španělský pilot Fernando Alonso na trati Velké ceny Německa. |
Anglický pilot Jenson Button na trati Velké ceny Německa. |
Finský pilot Kimi Räikkönen na čele Velké ceny Německa. |
Michael Schumacher na čele Velké ceny Německa. |
Německý pilot Michael Schumacher slaví triumf ve Velké ceně Německa. |
Německý pilot Michael Schumacher oslavuje triumf ve Velké ceně Německa. |
Finský pilot Kimi Räikkönen byl po startu Velké ceny Německa na prvním místě. |