Jezdcům z těch dob se šestatřicetiletý Dán už ani trochu nepodobá. V nehořlavém „skafandru“ připomíná spíš kosmonauty než bohémy z meziválečné éry, kteří s dandyovským šátkem kolem krku a větrem ošlehanou tváří lovili srdce krásných dam.
Ani vozy nelze srovnávat. Až na to, že tenkrát i teď vystavovaly na kapotě dvě křídla s velkým B uprostřed. Tehdy i teď Bentley zvítězil.
„Vyhrát po takové době pro Bentley je něco úžasného,“ řekl Kristensen po závodě novinářům. „Cením si toho mnohem víc než individuálního úspěchu.“
Avšak výjimečné je i to, co Kristensen sám dokázal: čtyři vítězství z Le Mans v řadě. Předtím Dán triumfoval už v roce 1997. Pouze jediné vítězství ho tak dělí od rekordních šesti prvenství legendárního belgického pilota Jackyho Ickxe.
„Je čest, že jsem s takovým jménem vůbec srovnáván,“ tvrdí Kristensen, nejpopulárnější dánský sportovec současnosti.
V Le Mans jako by nic jiného než komplimenty říkat neuměl. Lichotkami si pomáhal, i když mluvil o muži, který mu mezi prvními v neděli gratuloval. Rukou mu třásl Derek Bell. Tenhle dvaašedesátiletý Brit kouzelně spojuje příběh značky Bentley i Kristensena dohromady.
Stejně jako Kristensen je i Bell pětinásobným vítězem Le Mans. A když před pár lety začala továrna Bentley pracovat na renesanci závodních vozů, připojil se Bell do týmu jako konzultant. „Dojalo mě, když mi Derek po závodě řekl, jak je rád, že jsem se k němu jako pětinásobný vítěz připojil,“ prohlásil Kristensen.
Tmavý robustní prototyp Bentley Speed 8 odkroužil uplynulý víkend 377 kol na dráze dlouhé takřka 14 kilometrů. V jeho kokpitu se Kristensen střídal s britským jezdcem Guyem Smithem a Rinaldem Capellem z Itálie. Za 24 hodin společně najeli přes 5200 kilometrů.
A aby byl triumf dokonalý, o dvě kola zpět skončil druhý další vůz Bentley. Teprve pak následovaly tovární vozy Audi, s nimiž Kristensen zvítězil v předchozích třech letech.
Bentley i Audi spadají pod společný koncern Volkswagen, jenž také přechod Kristensena od jedné značky ke druhé posvětil. Díky tomu se Dán o víkendu účastnil vzrušujícího dobrodružství.
Když skončilo, mohla britská automobilka, jejíž luxusní vozy jsou považovány za šperk mezi značkami, hlásit: Trvalo to dlouho, ale na závodní dráze jsme zpátky! „Mechanici se po dobu závodu střídali, ale i ti, kteří měli zrovna volno, nešli spát,“ líčil nadšení v týmu jeho mluvčí James Barclay. „Každý chtěl stále být u výjimečné chvíle.“