Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Red Bull je na dně. Bývalí šampioni odepsali sezonu a tlačí na Renault

NESPOKOJENOST? To je slabé slovo. Šef Red Bullu Christian Horner sleduje debakl svých jezdců při Velké ceně Rakouska. | foto: AP

10 2015
Před rokem a půl slavili zisk obou titulů formule 1, dnes jsou rádi za každý bod a porážejí je týmy ze středu pole. Stáj Red Bull čelí krizi. Sezonu 2015 už vedení odepsalo a soustředí se na příští rok.

Šéf Red Bullu Christian Horner si nebere servítky. Kvůli výkonnosti a spolehlivosti motorů už nevidí šanci, jak by se mohl jeho tým v roce 2015 dopracovat k vítězství. Proto udělal tlustou čáru a žádá výrobce pohonných jednotek Renault, aby pro sezonu 2016 provedl zásadní změny.

Fotogalerie

Motory Renaultu jsou totiž nejen nejslabší v seriálu, ale také nejméně spolehlivé. Jednička týmu Daniel Ricciardo jel v Barceloně již s pátou pohonnou jednotkou a je jasné, že v druhé polovině sezony překročí povolený limit na jedno auto, což vyústí v penalizace na startovním roštu. Horner tedy nevidí naději, že by jeho jezdci končili výš, než na sedmé příčce, kterou právě australský závodník vybojoval v Barceloně.

„Nezbývá nám nic jiného, než letošní sezonu odepsat. Ať klidně nasadíme i dvacet motorů za rok, hlavně ať se o nich něco dozvíme a naučíme, abychom mohli do přístí sezony jít co nejlépe připraveni. Budeme tlačit na výkonnost, co to jde, protože je snažší udělat z rychlého motoru spolehlivý, než ze spolehlivého rychlý,“ vysvětloval Christian Horner.

Navzdory velkým slovům před sezonou, Renault na Mercedes a Ferrari ztrácí možná víc než v loňské sezoně. Teď nadešel čas, kdy už podle Hornera není co ztratit.

„Dnes byli všichni naši jezdci předjeti o celé kolo. Takže není na co čekat, musíme riskovat, co to jde. Nejsme ve formuli jedna, abychom sbírali body, ale abychom vyhrávali. Taková je naše filosofie a to je to, co říkáme Renaultu,“ dodal mladý manažer, který dosud slavil úspěchy všude, kde se objevil. Má pravdu?

Autor:




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze